سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه همکاری حمل و نقل هوایی ایران و ازبکستان

مدیر کل حقوقی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری از توسعه همکاری حمل و نقل هوایی ایران و ازبکستان خبرداد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری؛ مراد اسماعیلی گفت: در دیدار الگ لیم معاون هواپیمایی کشوری با مرتضی دهقان معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری ایران، توسعه همکاری بین دو کشور، پرواز حجاج ازبکستان از فراز آسمان ایران مورد بررسی و مذاکره قرار گرفت.

وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری ایران همکاری خود در این زمینه در چارچوب مقررات داخلی را اعلام کرد و در مورد هزینه پروازهای عبوری مقرر شد یادداشت تفاهمی فی مابین شرکت فرودگاههای ایران و طرف ازبکستان تهیه و به امضای طرفین برسد.

اسماعیلی تصریح کرد: همچنین طرف ازبکستانی از قطع پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به این کشور ابراز تاسف کرد و ضمن علاقه مندی نسبت به برقراری پروازهای شرکت ایران ایر به این کشور پیشنهاد داد به منظور تشویق شرکت های هواپیمایی ایران به این مسیر تسهیلات و تخفیفات ویژه در فرودگاههای ازبکستان برقرار کند.

مدیر کل حقوقی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری­ گفت: ایران از پیشنهاد طرف ازبکی استقبال و اعلام کرد پیشنهاد را به شرکت های هواپیمایی به منظور برقراری پروازهای بین دو کشور منعکس خواهد کرد.

طبق آخرین یادداشت تفاهم صورت گرفته بین دو کشور در سال 2015 هر طرف مجاز به برقراری پروازهای برنامه ای 8 پرواز در هفته هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.