سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف کالای ۳۷ میلیاردی قاچاق در مازندران

۳۷ میلیارد تومان کالای قاچاق امسال در مازندران کشف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی پیرفلک دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران در نشست خبری با اشاره به افزایش 25 درصدی کشف کالای قاچاق امسال در این استان گفت: میزان کشفیات ۳۷ میلیارد تومان بود.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۶۷ فقره پرونده قاچاق امسال در استان تشکیل شد، افزود: هزار و ۷۷۰  متهم به ارتکاب جرم عرضه و فروش کالای قاچاق دستگیر شدند.

پیرفلک گفت: عمده کالاهای قاچاق کشف شده شامل لوازم خانگی ، برقی ، آرایشی و بهداشتی ، پوشاک ،تلفن همراه ، کالاعای دخانی  و کالای بومی ماهیان خاویاری ، چوب و فراورده های جنگلی بود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران از کشف ۷۰۰ کیلو گرم ماهی خاویاری ، خاویار و ماهیان غضروفی امسال خبر داد و گفت: کشف منابع آبزیان در استان در مقایسه با مدت مشابه دو سال گذشته ۱۲برابر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح تنفس جنگل و غیر فعال شدن شرکت های بهره بردار قاچاق چوب کاهش یافت.افزود: بیش از ۷۰۰ متر مکعب چوب جنگلی  و ۱۰۰ دستگاه خودرو  توقیف شد.

پیرفلک گفت: بیش از ۱۳۰ نفر قاچاقچی چوب جنگلی در استان امسال دستگیر شدند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران تلاش برای مشارکت مردم در مبارزه با قاچاق و معرفی قاچاقچیان ، افزایش نظارت ، کنترل بازار و تشدید نظارت های محسوس و نامحسوس را خواستار شد .

وی به راه اندازی طرح سامانه  جامع انبارها و شرکت های پخش در مازندران اشاره کرد و گفت: تا کنون ۵۷ هزار واحد صنفی و مراکز نگهداری و شرکت های حمل ونقل کالا شناسایی شدند .

وی افزود: ۳۸ هزار واحد صنفی و مراکز نگهداری موادغذایی در مازندران نام نویسی کردند و هم اکنون در جایگاه سوم کشور قرار دارد.

انتهای پیام/ م

کشف کالای قاچاق در مازندران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.