سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون صدای رسانه ملی در نشست خبری تشریح برنامه‌های نوروزی:

۱۳ شبکه رادیویی تحویل سال ۹۷ را جشن می‌گیرند/ پخش بیش از ۱۰۵ هزار دقیقه برنامه رادیویی در نوروز

شاه‌آبادی گفت: ویژه برنامه تحویل سال ۹۷، از ۱۳ شبکه رادیویی پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نشست خبری معرفی ویژه برنامه های نوروزی رادیو، با حضور حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی و مدیران شبکه‌های رادیویی در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

در ابتدا شاه آبادی با تاکید بر نقش رادیو در زندگی مردم گفت: در دوره مدیریتی جدید، توجه به نقش تعاملی رادیو بیشتر شده است. ارتقای سطح زندگی و سبک زندگی ایرانی اسلامی، دوری از فضاهای جناحی و سیاسی، توجه به نقش جدی رسانه در حوزه آموزش و مهارت های حقوق شهروندی، ارتقای معنویت در جامعه و توجه جوانان به اتفاقات اجتماعی کشور از جمله مواردی است که در برنامه سازی رادیو مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: تلاش ما بر این است که با استفاده از نیروهای انسانی شبکه های رادیویی و ارتقای آموزش در بین نیروها و با رفع موانع موجود، در سال جدید جدی تر عمل کنیم. امروز سهم جدی تری از توجهات رسانه ملی، به رادیو است و این پیکره می تواند نقش مهم‌تری در اثرگذاری بر افکار عمومی ایفا کند. امروز رادیو در نقطه افتخار آمیزی است و از تاثیر گذاری قابل توجهی برخوردار است. آخرین نظرسنجی ها نشان می دهد، حجم شنوندگان رادیو افزایش یافته و به ۳۵/۹ درصد رسیده است.

شاه آبادی در ادامه، درباره برنامه های نوروزی اظهار کرد: با توجه به ایام نوروز و مناسبت‌هایی که در این روزها رقم می خورد، برنامه‌های نوروزی متنوعی را در نظر گرفته ایم. امسال با توجه به اعیاد رجبیه و شهادت امام هادی (ع) و وفات حضرت زینب (س)، از ظرفیت امامزادگان و حضور مردم در اماکن مقدسه در لحظه تحویل سال، در قالب برنامه ای با عنوان «زائرین بهار» استفاده می کنیم. در واقع امسال، توجه ویژه ای به گردشگری دینی در برنامه سازی رادیو خواهیم داشت.

شاه آبادی ادامه داد: همچنین در برنامه های نوروزی به موضوع احترام و تکریم خانواده های شهدا می پردازیم و به همین منظور برنامه «راهی به سوی آسمان» را روی آنتن خواهیم برد.

وی تصریح کرد: در مجموع ۳۴۵۱ برنامه نوروزی در ۱۶ شبکه ملی رادیویی پخش می شود و ۱۰۵ هزار و ۵۸۵ دقیقه برنامه خواهیم داشت. ۱۳ برنامه، از ۱۳ شبکه رادیویی به بهانه لحظه تحویل سال پخش می شود. در شبکه رادیویی سلامت نیز با توجه به لزوم کاهش سوانح، برنامه ای با نام «به سمت بهار» پخش خواهد شد.

وی افزود: در رادیو قرآن نیز برنامه «یک آیه یک قصه» را در ایام نوروز روی آنتن داریم. ارتباط و تعامل مردم با رادیو در ایام نوروز فرصت خوبی است که از آن استفاده کنیم. به همین جهت از موسیقی های جدید، شاد و بهاری در خلال برنامه‌ها استفاده خواهیم کردیم. شبکه رادیویی صبا هم به صورت مستقل در ایام نوروز، برنامه «یک قرار بهار» را روی آنتن می برد. در ایام نوروز همچنین، پخش نمایش سه بعدی را هم خواهیم داشت. نمایش سه بعدی با استفاده از امکانات جدید و بر اساس بازسازی نمایشنامه ها و خاطرات درک سه بعدی حضور در صحنه نمایش را به مخاطب می دهد. همچنین، ویرایش سوم اپلیکیشن همراه ایران صدا برای استفاده مردم از رادیو انجام شده و رادیو در ایام نوروز یک مونس و همراه برای مخاطبان خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت تربیت نیروی انسانی در رسانه ملی گفت: همیشه رادیو نقش مهمی در تربیت نیروی شبکه ها داشته است. افتخار ماست که مرکز معرفی نیرو به دیگر شبکه ها هستیم. در همین راستا چهار گروه تربیت نیروی انسانی به جهت ارتقای کیفیت همکاران در رشته های گویندگی، گزارشگری، نویسندگی و تهیه کنندگی خواهیم داشت.

او با اشاره به نقش رادیو در تقویت کتابخوانی بیان کرد: سال آینده، همزمان با افتتاح نمایشگاه کتاب، در اردیبهشت ماه رادیو کتاب را راه اندازی خواهیم کرد. همچنین به مناسب چهلمین سالگرد انقلاب مأموریت داریم تا به موضوعات مختلف انقلاب اسلامی بپردازیم.

شاه آبادی درباره کارکرد رادیو نما گفت: قرار نیست رادیو نما و یا رادیو تصویری، نقش تلویزیون را ایفا کند؛ بلکه به خاطر این است که مردم حین گوش دادن رادیو، صفحه سیاه نبینند و برای آنها تصاویر مختلف پخش شود.

 

انتهای پیام/

نشست خبری تشریح برنامه‌های نوروزی رادیو برگزار شد

 

 

برچسب ها: رادیو ، نوروز 97
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.