سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری کلاس نجات‌ غریق ویژه قایقرانان غار علیصدر

رئیس هیئت غواصی و نجات‌ غریق استان‌ همدان گفت: یک دوره کلاس نجات‌ غریق ویژه قایقرانان غار علیصدر در کبودرآهنگ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سوریان،رئیس هیئت غواصی و نجات‌ غریق استان‌ همدان با اشاره به عرق شدگی در آب‌های آزاد گفت: امسال دو مورد غرق‌شدگی در سد اکباتان و یک مورد غرق‌شدگی در استخر عباس‌آباد داشتیم که نظارت بر آب‌های آزاد و سدها بر عهده ما نیست.

وی اظهار کرد: خوشبختانه هیچ‌ گونه عرق شدگی در استخرهایی که مجوز آن‌ها زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان استان صادرشده و نظارت فنی بر آن‌ها بر عهده هیئت غواصی و نجات‌غریق استان‌ همدان است امسال نداشته‌ایم.

سیروس سوریان با اشاره به خطر قایق‌های غار علیصدر بیان کرد: همیشه دغدغه ما حضور گردشگران و بازدیدکنندگانی بوده که از غار علیصدر بازدید می‌کنند و اگر بر اثر هر حادثه‌ای یک قایق واژگون شود و فردی در آب بیفتد وقتی قایقران نتواند ناجی باشد چه اتفاق ناگواری رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: با صحبت‌هایی که با مسئولان شرکت سیاحتی علیصدر داشتیم یک دوره کلاس نجات‌غریق ویژه قایقرانان غار علیصدر در کبودرآهنگ برگزار کردیم.

رئیس هیئت غواصی و نجات‌ غریق استان‌ همدان با بیان اینکه طبق استاندارد فدراسیون جهانی قایقرانان باید یک منجی باشد افزود: 18 نفر در این دوره از کلاس‌ها شرکت کردند و ما آمادگی خود را برای برگزاری این دوره‌ها باز هم اعلام می‌کنیم.

وی اضافه کرد: هیئت غواصی نجات‌غریق همدان در ارزشیابی فدراسیون در رتبه سوم کشور قرار دارد و همواره جزو استان‌های شاخص در کشور معرفی‌شده‌ایم.

سوریان با اشاره به تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته این هیئت ورزشی گفت: بیش از یک هزار منجی و ۶۰۰ غواص در استان‌همدان فعال است.

وی خاطر نشان کرد: در طول سال نیز به‌طور مداوم دوره کلاس‌های نجات‌غریق و غواصی برای علاقه‌مندان در استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ش

کلاسهای نجات غریق در کبودراهنگ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.