سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعطای تسهیلات فراگیر و توسعه روستایی به طرح‌های کشاورزی

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان از ارائه تسهیلات فراگیر و توسعه روستایی به طرح‌های کشاورزی خبر داد .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،امیر صفرپور اظهار کرد: تسهیلات فراگیر و توسعه روستایی ویژه برای اشتغال‌زایی در زمینه کشاورزی و گلخانه ارائه شده که با ثبت نام در سامانه مربوطه اعطا می‌شود.

وی افزود: دوره استفاده از تسهیلات حداکثر 2 سال، دوره تنفس یک سال و مجموع دوره تأمین سرمایه در گردش حداکثر 18 ماه است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان با بیان این که طرح‌های فرآوری محصولات دامی و باغی مورد حمایت قرار می‌گیرند، گفت: در زمینه فعالیت مربوط به پرورش، پرواربندی، خرید دام و احداث باغ تنها طرح‌هایی مورد حمایت قرار می‌گیرند که در فرآوری محصولات دامی و باغی قرار گیرند و در بخش پرورش دام غیر صنعتی تنها طرح‌های اصلاح نژاد دام مورد تأیید هستند.

وی هر 500 میلیون ریال تسهیلات ظرفیت ایجاد اشتغال برای یک نفر را به همراه دارد، خاطرنشان کرد: اشتغال‌زایی در اولویت این طرح قرار دارد و هر 500 میلیون ریال یک نفر ایجاد اشتغال را در بر دارد.

صفرپور ارائه سندهای روستایی را برای دریافت تسهیلات را قابل قبول دانست و ادامه داد: هم‌چنین ارائه سند منازل روستایی، زمین روستایی، واحدهای دامپروری برای دریافت تسهیلات قابل قبول است.

وی با بیان این که طرح‌های فراگیر و توسعه روستایی مختص اصفهان در بانک کشاورزی با پذیرش و یا عدم پذیرش مواجه هستند، عنوان داشت: به مرغ گوشتی، تخم‌گذار و بوقلمون تسهیلات  ثابت ارائه نمی‌شود و مشروط به دارا بودن پروانه بهره‌برداری فقط به سرمایه در گردش پرداخت می‌شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان تصریح کرد: به گاوداری شیری جهت خرید دام مولد، گاوداری صنعتی، گوساله پرواری و بره پرواری فقط سرمایه در گردش پرداخت می‌شود.

وی از ارائه تسهیلات به حوزه گاوهای شیری مولد دام خبر داد و یادآور شد: در حوزه گاو شیری به طرح‌های بهسازی، نوسازی، تکمیل تاسیسات و ماشین آلات، سرمایه ثابت پرداخت می‌شود که البته باید دام مولد داشته باشند.

صفرپور بیان کرد: واحدهای پرورش شترمرغ مشروط به تکمیل ساختمان‌ها و تاسیسات به جهت خرید پرنده مولد و سرمایه در گردش تسهیلات پرداخت می‌گردد.

وی با بیان این که این تسهیلات شامل همه رسته‌ها نمی‌شود، ابراز داشت: این تسهیلات به تولید پفک، چیپس، فرآورده‌های لبنی، رشته آشی، ماکارونی، تن ماهی و کنسرو پرداخت نمی‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

ارائه تسهیلات فراگیر و توسعه روستایی به طرح‌های کشاورزی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.