سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت‌نام از خیران برای کمک به ایتام زنجانی

ثبت‌نام از خیران برای کمک به ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت این نهاد در قالب طرح اکرام و محسنین نیز انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: کمیته امداد زیرمجموعه‌ای از بیت ولایت تعریف‌شده و فعالیت‌های فقرزدایی این نهاد به‌عنوان شجره طیبه انقلاب با اندیشه امام راحل و منویات مقام معظم رهبری و کمک خیرانی که دل درگرو انقلاب و کمک به نیازمندان دارند، انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه راهبرد توان دهی کمیته امداد در دهه چهارم از فعالیت خود به رویکرد توانمندسازی تغییریافته است، افزود: اعتقاد ما در کمیته امداد این است که جامعه هدف این نهاد، خود را طلایی دانسته و برنامه‌های محرومیت‌زدایی این نهاد نیز به‌گونه‌ای طراحی و اجرا می‌شود که انتظار طلایی شدن از جامعه هدف خود راداریم.
صفری بابیان اینکه با برنامه‌های فکری و فرهنگی و مشاوره‌ای این نهاد مصرف‌کننده دیروز به کارآفرین امروز تبدیل‌شده است، ادامه داد: با همین رویکرد در کنار ارتقاء روحیه مطالبه گری و همت جامعه هدف در سایه راهبرد‌های نظام از ابتدای امسال تاکنون دو هزار و ۳۵۸ شغل با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۳ میلیارد تومانی برای جامعه هدف این نهاد ایجادشده است.
وی افزود: برنامه‌ریزی‌شده است تا انشاالله بتوانیم جشن خودکفایی و توانمندی ۲هزار خانوار مددجویی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان برگزار شود.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه با بیان اینکه از بخش‌های موردتوجه جدی این نهاد توجه به وضعیت معیشتی ایتام تحت حمایت است، گفت: اکسیر فعالیت‌های کمیته امداد کمک به ایتام است چراکه یتیم‌نوازی از آموزه‌های دینی مورد تأکید در اسلام بوده و ارزشی بالاتر از شاد کردن دل یک یتیم و به آرامش رساندن او وجود ندارد.
وی از حمایت کمیته امداد استان زنجان از هزار و ۴۲۱ یتیم و هزار و ۷۲۳ فرزند محسنین خبر داد و افزود: با مشارکت مطلوب خیران زنجانی همه ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان دارای حامی بوده و باهمت حامیان طرح اکرام ایتام و فضاسازی مناسب رسانه‌ای و همراهی ائمه جمعه و جماعات این استان رتبه نخست کشوری در کمک به ایتام را در سال جاری کسب کرده است.
صفری با اشاره به اجرای طرح اکرام ایتام از سال ۷۸، ادامه داد: میانگین سرانه دریافتی ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از ابتدای اجرای این طرح تا پایان شش‌ماهه اول سال گذشته ۱۴۰ هزار تومان بود که با افزایش کمی و کیفی مشارکت خیران در پایان ۱۱ ماهه امسال این رقم به ۲۹۷ هزار تومان افزایش پیداکرده است.
وی همچنین گفت: از برنامه‌های ویژه کمیته امداد استان زنجان در حوزه کمک به ایتام پرداخت بیمه آتیه برای ایتام زیر ۱۲ سال به‌منظور سرمایه‌گذاری برای آینده این گروه از جامعه هدف این نهاد و توجه به تأمین سرپناه و مسکن مناسب برای آن‌ها با استفاده از کمک‌های خیران است.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری ادامه داد: دو هزار و ۳۳۳ پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در سطح استان زنجان در جشن نیکوکاری امسال دایر می‌شود که برنامه‌ریزی‌شده است ثبت‌نام از خیران زنجانی برای کمک به ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت این نهاد نیز در این پایگاه‌ها انجام شود.
وی بابیان اینکه ۲۰۰ فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان فاقد حامی هستند، افزود: خیران زنجانی می‌توانند با مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد و پایگاه‌های جشن نیکوکاری و یا سایت این نهاد به آدرس www.emdad.ir حمایت مادی و معنوی ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت این نهاد را عهده‌دار شود.
صفری در ادامه با اشاره به اینکه جشن نیکوکاری با شعار جوانه لبخند می‌کاریم در استان زنجان نیز به‌منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در آستانه سال نو در حال برگزاری است، گفت: جشن نیکوکاری تالار بزرگ تقسیم عاطفه‌های انسانی و ترویج و نشر فرهنگ انفاق و نیکوکاری در بستر همدلی در جامعه است که امیدواریم با مشارکت مطلوب خیران زنجانی در شادی نیازمندان در آستانه بهار طبیعت سهیم شویم.
وی بابیان اینکه جشن نیکوکاری در ۷۵۵ آموزشگاه استان زنجان با همکاری کمیته امداد و آموزش‌وپرورش استان زنجان برگزار شد، افزود: با برگزاری جشن نیکوکاری در مدارس صحنه‌های زیبای همدلی و نوع‌دوستی به‌خوبی با حضور پرشور و شعور دانش آموزان زنجانی برای کمک به همنوعان نیازمند خود خلق شد.
 
انتهای پیام/ن

 

۱هزارو ۴۲۱ یتیم زنجانی تحت حمایت کمیته امداد هستند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.