سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمالی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

انگلیس باید جوابگوی ضعف حفاظتش در حمایت از سفارتمان باشد/این موضوع را از کانال‌های دیپلماسی پیگیری می‌کنیم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مطمئناً انگلیس کاملا از تعرض این فرقه به سفارت کشورمان مطلع بوده و باید مسئولیت این اقدام نابخردانه را بر عهده بگیرد.

محمد جواد جمالی عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به تعرض تعداد اندکی از طرفداران فرقه شیرازی به سفارت ایران در انگلیس گفت این حرکت کاملا هماهنگ شده و همزمان با سفر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به انگلیسی انجام شده است.

وی ادامه داد: حمله به سفارت ایران همزمان با پذیرایی گرم از قاتل مردم و کودکان یمنی در انگلیس صورت گرفته است و سیاستمداران این کشور با وجود پول های عربستان سعودی چشم های خود را در این جنایات بسته اند.

جمالی با اشاره به اظهارنظرهای غیرمسئولانه وزیر امور خارجه و نخست وزیر انگلیس در محکوم کردن اقدامات سازنده جمهوری اسلامی ایران در منطقه اظهار کرد: فرقه شیرازی در انگلیس با استفاده از تمامی امکانات این کشور به ویژه سیستم های ماهواره ای و شبکه های تبلیغاتی سالهاست علیه کشورمان تبلیغات می کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: با وجود این مسائل تعرض به سفارت ایران غیر اتفاقی و بسیار حساب شده است زیرا شاهدیم که پلیس در کشورهای غربی در برخورد با عوامل مشکوک اقدامات و برخوردهای بسیار جدی و خشنی را انجام می دهد اما در زمان این حمله واکنش درستی از خود نشان نداده است.

وی تصریح کرد: تعرض به سفارت ایران در انگلیس یادآوری حمله منافقان در اوایل انقلاب اسلامی به سفارت کشورمان است که در آن حمله چندین نفر از کارمندان شهید و زخمی شدند.

جمالی گفت: مطمئناً انگلیس کاملا از تعرض این فرقه به سفارت کشورمان مطلع بوده و باید مسئولیت این اقدام نابخردانه و ضعف برخورد و حفاظت درست پلیس از سفارت کشورمان را بر عهده بگیرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: قطعا جمهوری اسلامی ایران از کانالهای دیپلماسی، پارلمانی و قضایی خود این موضوع را پیگیری می کند.

گفتنی است؛ ساعاتی پیش تعداد اندکی از طرفداران فرقه شیرازی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن هجوم بردند و با شکستن پرچم اقدام به شعار دادن علیه مقامات کشور کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۳۹ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
بهترین کار بستن سفارت انگلیس در کشورمون و همچنین فراخواندن کاردار سفارت ایران در انگلیس و قطع رابطه با انگلیس است ما از اینها(انگلیس و آمریکا)هیچ خیری ندیدیم هیچ ، همش ضرر دیدیم ، نمونش همین تجزیه ی ایران در گذشته توسط همین انگلیسی ها و........