سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار مقام سوری درباره استفاده تروریست‌ها از سلاح شیمیایی

بشار جعفری درباره استفاده تروریست‌ها از تسلیحات شیمیایی هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، «بشار جعفری» نماینده دائم و سفیر سوریه در سازمان ملل در پاسخ به این پرسش که آیا استفاده از سلاح شیمیایی برگه‌ای است که همیشه در سازمان ملل متحد علیه سوریه به کار گرفته می شود، گفت: « لازمه پاسخ به این پرسش اشاره به این نکته است که برخی نهادهای سازمان ملل متحد از روز اول جنگ تروریستی تحمیلی به سوریه در اوایل سال 2011 درباره پرونده‌های مربوط به سوریه در شورای امنیت، رویکردی نامتناسب اتخاذ کردند و از موضوعاتی چون حقوق بشر، مسائل سیاسی و سلاح‌های شیمیایی برای تکمیل حملات به سوریه بهره‌برداری کردند.

وی افزود: این ارگان ها با صدور بیانیه ها و گزارش های فاقد اعتبار مبتنی بر منابع مشکوک و به کارگیری زبان فریبنده و عبارت‌های گمراه کننده، موضع کشورهای ضد سوریه را در پیش گرفتند».

سفیر سوریه در سازمان ملل افزود در سایه شکست و ناکامی این کشورها و پس از پایان توان آنها، بدعت و ادعای جدیدی با نام «استفاده از مواد شیمیایی به عنوان یک سلاح از سوی ارتش سوریه» مطرح شد. البته، این ادعای آنها پس از آن مطرح شد که سازمان های جاسوسی این کشورها مواد شیمیایی را به دست مزدوران خود در سوریه و لیبی و نیز برخی کشورها دیگر رساندند و آنها را برای به کارگیری و حتی ساخت چنین موادی آموزش دادند.

این مقام سوری تاکید کرد: پس از آن بود که آنها تهدیدهای نظامی علیه دولت سوریه را به راه انداختند و برای متوسل شدن به اقدامات نظامی علیه دمشق خطوط قرمزی را در این خصوص ترسیم کردند. زمانی که این حملات به اوج رسید، همین کشورها از گروه های تروریستی خواستند از مواد شیمیایی علیه غیر نظامیان در مناطق تحت تسلط خود استفاده کنند و سپس با استفاده از رسانه‌های خود علیه دولت سوریه به خصومت ورزی اقدام کردند و در آن ارتش سوریه را به استفاده از این مواد سمی متهم کردند.

بشار جعفری درباره استفاده تروریست‌ها از تسلیحات شیمیایی و متهم کردن دولت دمشق هشدار داد.

انتهای پیام/

توطئه تروریست ها در سوریه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.