سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوروز خوانی به نفع زلزله زدگان کرمانشاه

نوروز خوانان خانه فرهنگ و هنر روستای سمسکنده علیا امسال با نیت کمک به زلزله زدگان کرمانشاه نوروز خوانی کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، نوروز خوانی یکی از آیین‌های ما ایرانی‌ها به ویژه مازندرانی‌ها است که هر ساله با نزدیک شدن فصل بهار و سال نو نوروز خوان‌ها به درب منازل مردم می‌رفتند و فرارسیدن سال نو و بهار را مژده می‌دادند.

نوروز خوان‌ها اشعاری که نشان از شکر گزاری و وصف پیامبر (ص) و ایمه اطهار (ع) بود می‌خواندند و برای صاحب خانه و همسر و فرزندانش آرزوی سلامتی و خوشبختی می‌کردند و آن‌ها هدایای نقدی و غیر نقدی به نوروز خوانان هدیه می‌دادند.

گروه نوروز خوانی خانه فرهنگ و هنر روستای سمسکنده علیای بخش مرکزی ساری نیز امسال در راستای انجام کار‌های انسان دوستانه و خیر خواهانه تصمیم گرفتند عواید چند روز نوروز خوانی این گروه را امسال به زلزله زدگان استان کرمانشاه اهداء کنند.

این گروه نوروز خوان هدایای نقدی و غیر نقدی اهالی روستای سمسکنده علیا و روستا‌های مجاور و شهرستان نکا شرکت‌های مجاور این روستا و به ویژه میدان بار ساری را در این چند روز جمع آوری و بسته بندی کردند و امروز عازم کرمانشاه شدند تا علاوه بر اجرای مراسم نوروز خوانی در مناطق زلزله زده هدایای جمع آوری شده را میان خانواده‌های زلزله زده توزیع کنند.

این عمل انسان دوستانه و خیر خواهانه با همکاری شورای اسلامی و دهیاری روستای سمسکنده علیا انجام شد.

انتهای پیام/آ

به نفع زلزله زدگان کرمانشاه نوروزخوانان مازندران می‌خوانند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.