سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش حجاب در ایمن سازی جامعه

امام جمعه شهرستان ملکشاهی گفت:حجاب هدیه‌ای الهی است که خداوند به بندگان خود عطا کرده تا در سایه‌ آن ، زنان به سعادت حقیقی خود دست پیدا کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛  حجت الاسلام و المسلمین امینی امام جمعه شهرستان ملکشاهی ضمن  تبریک  میلاد  حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز مادر اظهار کرد:حجاب قبل از اینکه یک مساله شرعی باشد یک مساله عقلی است خداوند متعال در قرآن کریم علت تشریع حجاب را مصونیت زنان از آسیب های اجتماعی معرفی می کند يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحِيماً یعنی اى پيامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: روسرى‌هاى بلند بر خود بيفكنند، اين (عمل) مناسب‌تر است، تا (به عفّت و پاكدامنى) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند، و خداوند آمرزنده مهربان است. .


وی افزود:در زمان ما متاسفانه غرب به زنان به عنوان یک کالا نگاه می کند در نزد غربیان ، زنان هر چه بیشتر در خدمت مطامع مردان باشند دارای فضیلت می گردند و عجیب است که اینگونه سوء استفاده غرب از زنان و برهنه کردن آنها در ملا عام در هیچ دوره ای از تاریخ سابقه نداشته است لذا مهمترین تفاوت زن مسلمان با زن منحرف غربی همین مساله حجاب است.

 امام جمعه شهرستان ملکشاهی  گفت : غربی ها  بعد از کنار گذاشتن حجاب ، زنان را مرتب در منظر  مردان قرار دادند مثلا بین زن برهنه و مرد غریبه در یک اتاق جمع کردند یا مثلا در ارتش خود زنان را در کنار مردان قرار دادند یا در دانشگاهها و مدارس و جاهای مختلف زنان را به انحاء مختلف کنار مردان نامحرم قرار دادند .

وی سپس با اشاره به بعضی حرف های ناسنجیده خواص بی بصیرت گفت :خیلی عجیب است که در کشور ما نیز از طرفی بعضی خواص بی خاصیت بحث از حجاب اختیاری را مطرح کردند و از آن سو در کارت های ملی هوشمند فرزند را به مادر منسوب کرده اند و از طرف دیگر مرتب بحث از حضور زنان در کنار مردان نامحرم را مثل حضور در استادیوم را مطرح می کنند که این مطلب نشان می دهد که در کشور ما عده ای به دنبال این هستند که زنان جامعه ما را به ابتذال بکشانند که باعث تذکر مقام معظم رهبری و مراجع تقلید نیز قرار گرفت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سپس با اشاره به بعضی حرف های زشت مسئولین گفت :متاسفانه یکی از آفات مسئولین ما عدم نقد پذیری است در حرف و تبلیغ بعضی مسئولین مرتب می گویند ما فضای نقد را در جامع باز کردیم و می گویند از ما انتقاد کنید ولی وقتی در عمل از مردم کوچکترین نقدی را می شنوند چنان برافروخته می شوند و بدترین فحش و توهین ها را به منتقدین نثار می کنند که انسان از گفتن آنها شرم و حیا می کند.

 

انتهای پیام/ع

صحبت های امام جمعه شهرستان ملکشاهی  در نماز جمعه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.