سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه اشکذر:

زنان باید زندگانی حضرت زهرا را اسوه زندگی خود قرار دهند

امام جمعه اشکذر گفت: زنان باید زندگانی حضرت زهرا را اسوه زندگی خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ خطیب نماز جمعه اشکذر با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: صدیقه کبری بهترین اهل زمین بود و گوهری مقدس و تجلی از کمال و جمال بود و زنان امروزه باید ضمن پیروی از سیره زندگانی آن حضرت ،آن بانوی بزرگوار را اسوه و الگو در زندگی عملی خود قرار دهند.

حجت الاسلام طالبیان جهاد گر بودن در همه عرصه ها،دختری خوب بودن برای پیغمبر مکرم اسلام، همسری شایسته برای امیر المومنین،مادری بی مانند برای فرزندان خود، بندگی خالصانه و صادقانه خداوند و انفاق و ایثارگری به نیازمندان را از خصایص حضرت فاطمه زهرا (س) برشمرد.

امام جمعه اشکذر با بیان اینکه روز ولادت حضرت فاطمه به عنوان بزرگداشت مقام مادر و روز زن نامگذاری شده به تبیین شان و منزلت و جایگاه رفیع زنان که خداوند در نظام هستی قرار داده پرداخت و افزود: در دوران قبل از اسلام با زنده به گور کردن، کتک زدن و تهدید زنان شان آنها را پایین می آوردند و امروز نیز با طرح نظر و دیدگاهی در گفتار که زنان وسیله ای جهت هوس رانی مردان هستند سعی در ظلم به این قشر مهم از جامعه هستند در حالی که اسلام مقام زن را به گونه ای دیگر معرفی کرده است.

وی خاطر نشان کرد: از نظر اسلام زن و مرد دارای یک گوهر هستند و کمال و برتری آنها در داشتن تقوا، ایمان و عمل صالح بیشتر است و به زنان توصیه کرد که زنان به مانند مردان دارای مقام و جایگاهی برابر هستند که باید برای حفظ آن تلاش کنند.

خطیب نماز جمعه اشکذر به 22 اسفند سالروز تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان خضرت امام خمینی(ره) اشاره و اظهار داشت: بازگو کردن و تکریم از مقام شهدا و تلاش در حفظ آثار بر جای مانده از شهدا، رسیدگی به وضعیت مادی و معنوی و خدمت به خانوادهای شهدای والا مقام و توسعه و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین جایگاه رفیع شهادت و جهاد در راه خدا برای عموم مردم از جمله وظایفی مهمی است که بر عهده این سازمان گذاشته شده است.

تبریک سالروز ولادت بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) از موارد دیگری بود که امام جمعه اشکذر به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/ص

خطبه های نماز جمعه اشکذر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.