سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه بافق:

تحقق عدالت اجتماعی مهمترین وظیفه مسئولان است

امام جمعه بافق گفت: باید حق و حقوق همه مردم با عدالت در اختیار آنان قرار گیرد و تحقق عدالت اجتماعی مهمترین وظیفه مسئولان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ امام جمعه شهرستان بافق در خطبه های نمازاین هفته با تبریک سالروز ولادت حضرت صدیقه طاهره (س) و میلاد بنیانگذار جمهوری اسلامی به مردم و مقام معظم رهبری به تشریح وضعیت زنان غربی پس ازانقلاب پرداخت و گفت: در غرب بعد از انقلاب صنعتی زن ها را برای انجام کار به کارخانجات می بردند و بعضی از کارفرمایانان نسبت به کار زنان حساس بودند اما با دادن آزادی نسبی آنها را تبدیل به ابزاری برای جلب توجه و رسیدن به اهداف خود کردند.

حجت الاسلام سیدجواد سلیمانی درباره تبعات این آزادی در کشورهای غربی افزود: خودفروشی،از بین رفتن بنیان خانواده، افزایش فرزندان نامشروع و اختلافات بین همسران از جمله آسیب هایی است که در کشورهای غربی در اثر این اقدام به وجود آمده است.

وی زن را در غرب به عنوان یک کالای تجاری عنوان کرد و بیان داشت: در اسلام زن و مرد کانون زندگی را تشکیل می دهند تا ضمن اینکه یک خانواده سالم با فرزندان صالح تربیت کنند شریک روزهای سخت و خوب یکدیگر باشند.

امام جمعه بافق همچنین با اشاره به دیدگاه اسلام نسبت به زن خاطر نشان کرد: خداوند وظیفه زنان را شوهرداری و تربیت فرزندان قرار داده است و او را از حضور در میدان های جنگ دور کرده است تا نسبت به خانواده مهر بورزد و محیط خانه را گرم نگه دارد.

امام جمعه بافق در ادامه سخنان خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ماههای پایانی سال جاری برای اصلاح جامعه و رفع مشکلات اقتصادی مردم گفت: مسئولان باید برای اصلاح جامعه تلاش کنند تا وضعیت معیشتی مردم بهتر و نگرانی آنان نسبت به جریانات اقتصادی کشور رفع شود.

وی با تاکید بر اینکه دشمن برای متزلزل کردن اوضاع داخلی کشور نقشه های بسیاری طرح کرده اما نتوانسته آنها را انجام دهد افزود:در ادامه راه هیچ اقدامی نمی تواند بکند و ما نباید بگذاریم دشمنان از مشکلات داخلی کشور علیه خودمان استفاده کنند.

سلیمانی در بخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به موضوع برقراری عدالت اجتماعی بیان کرد: باید حق و حقوق همه مردم با عدالت در اختیار آنان قرار گیرد و تحقق عدالت اجتماعی مهمترین وظیفه مسئولان است.

وی همچنین دیدار از خانواده های شهید و خدمت به آنان را وظیفه همه مسئولان و مردم به عنوان حق بزرگ بر عهده آنان عنوان کرد.

سالروز تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران در 22 اسفند از دیگر مباحثی بود که امام جمعه بافق به ان اشاره کردو دررابطه با آن مباحثی را مطرح نمود.

انتهای پیام/ص

خطبه های نماز جمعه بافق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.