سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مون جائه این: تصمیم ترامپ برای دیدار با کیم جونگ اون نقطه عطفی تاریخی است

رئیس‌جمهور کره جنوبی تصمیم همتای آمریکایی خود برای دیدار با رهبر کره شمالی را ستود و آن را «نقطه عطفی تاریخی» خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، از احتمال دیدار رئیس جمهور آمریکا با رهبر کره شمالی استقبال کرد.

پس از اعلام تصمیم دونالد ترامپ برای دیدار و گفتگو با کیم جونگ اون درباره اختلافات دو طرف، رئیس جمهور کره جنوبی، این تصمیم را ستود و آن را «نقطه عطفی تاریخی» در سیر به سوی صلح پایدار در شبه جزیره کره توصیف کرد.

رئیس جمهور کره جنوبی در بیانیه خود دراین‌باره اعلام کرد: «ملاقات ماه مه به عنوان یک نقطه عطف تاریخی ثبت شد که به صلح در شبه جزیره کره تحقق بخشید. اگر پرزیدنت ترامپ و کیم پس از ملاقات رهبران دو کره با هم دیدار کنند، روند غیراتمی شدن کامل شبه جزیره کره به راستی در مسیری درست قرار خواهد گرفت.»

قرار است رئیس جمهور کره جنوبی و رهبر کره شمالی چند هفته دیگر با یکدیگر ملاقات کنند. این سومین ملاقات بین رهبران دو کشور از زمان پایان جنگ کره در سال ۱۹۵۳ است.

شامگاه گذشته، رئیس جمهور آمریکا پس از ملاقات با نماینده اعزامی کره جنوبی، که به تازگی از کره شمالی دیدار کرده است، گفت که دعوتی را از سوی کیم جونگ اون برای دیدار و گفتگو دریافت کرده و آن را پذیرفته است. 

انتهای پیام/

واکنش مون جائه این به احتمال دیدار ترامپ و کیم جونگ اون

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.