سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میرباقری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

جزئیات برنامه‌های 97 کمیته حقوقی خانه احزاب/دولت رویکردی دوگانه نسبت به احزاب دارد

رئیس کمیته حقوقی خانه احزاب برنامه‌های کمیته متبوعش در سال جدید را تشریح کرد.

سیدمحمد میرباقری رئیس کمیته حقوقی‌ و داوری خانه احزاب در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه‌های کمیته متبوعش در سال جدید را تشریح و اظهار کرد: امسال قانون جرم سیاسی، بازنگری در قانون انتخابات، بررسی اساسنامه‌ و آئین‌نامه‌های داخلی و مشخص کردن شرح وظایف کمیته‌های خانه احزاب را به صورت جد دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: همچنین در نظر داریم دستورالعملی برای ارتباط بهتر دفاتر خانه احزاب در استان‌ها با مرکز و آئین‌نامه‌ای برای برگزاری انتخابات خانه احزاب بنویسیم.

رئیس کمیته حقوقی‌ و داوری خانه احزاب درباره ارتباط دولت و احزاب در سال گذشته، گفت: متاسفانه دولت رویکردی دوگانه  نسبت به احزاب دارد و مسئولان ما حزب گریز هستند.

میرباقری تصریح کرد: شاهدیم که هر مسئولی به پستی می‌رسد، پیشینه حزبی خود را انکار می‌کند و می‌گوید من عضو حزبی نیستم این مسئله آفتی جدی در مسیر تقویت و رشد احزاب است.

وی اضافه کرد: در سال جدید باید دولت در رویکرد خود نسبت به احزاب و تشکل‌ها تجدید نظر کند، چنانچه در مقطع کنونی می‌بینیم که مسئولان احزاب را مزاحم و سد راه خود می‌دانند.

رئیس کمیته حقوقی‌ و داوری خانه احزاب با بیان اینکه نباید نگاه مسئولان به احزاب ابزاری باشد، تاکید کرد: دولت در هیچ حوزه‌ای از نظرات احزاب استفاده نکرد حتی تاکنون یک نشست با احزاب برگزار نکرده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.