سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش چین، ژاپن و کره جنوبی به تصمیم ترامپ برای افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم

کشور‌های بزرگ آسیایی به تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای اعمال تعرفه‌های سنگین گمرکی بر واردات فولاد و آلومینیوم به این کشور واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کشور‌های بزرگ آسیایی به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، برای اعمال تعرفه‌های سنگین گمرکی بر واردات فولاد و آلومینیوم به این کشور به شدت واکنش نشان دادند. ژاپن اعلام کرد این تصمیم ترامپ «تاثیر چشمگیری» بر مناسبات دو جانبه و نزدیک کشور‌ها خواهد داشت. چین نیز مخالفت قاطع خود را با این تصمیم اعلام کرد و کره جنوبی از تصمیم احتمالی این کشور برای شکایت به سازمان جهانی تجارت خبر داد.

ترامپ با ادعای دفاع از صنعت فولاد این کشور که به گفته وی طی چند دهه تجارت ناعادلانه، نابود شده است، از هفته آینده تعرفه ۲۵ درصدی برای واردات فولاد و تعرفه ۱۰ درصدی برای واردات آلومینیوم اعمال خواهد کرد. ترامپ کانادا و مکزیک را از این طرح مستثنی و اعلام کرده است. دیگر متحدان این کشور نیز احتمالا مشمول این طرح نخواهند شد.

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد این کشور که نیمی از فولاد جهان را تولید می‌کند هرگونه زیان و خسارت ناشی از این اقدام آمریکا را ارزیابی و از منافع و حقوق مشروع خود قاطعانه دفاع خواهد کرد. بنا بر اعلام این وزارتخانه، اعمال این تعرفه‌ها به طور جدی روند تجارت جهانی را تحت شعاع قرار خواهد داد.

از زمان روی کار آمدن ترامپ، تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا بالا گرفته و اتحادیه فولاد و فلزات چین از دولت خواسته است این اقدام آمریکا را تلافی کند.

جونیچی ماکینو، کارشناس ارشد اقتصادی در موسسه بورس و اوراق بهادار نیکو در توکیو، روز جمعه در گزارشی اعلام کرد هزینه این جنگ تجاری هنگفت و برای همه ناخوشایند است.

ژاپن و کره جنوبی اعلام کردند برای مستثنی شدن از این طرح همچون استرالیا تلاش خواهند کرد. یک مقام کره جنوبی اعلام کرد اعمال این تعرفه‌ها گفتگو‌ها درباره توافقنامه تجارت آزاد با آمریکا را که اکنون در جریان است تحت شعاع قرار خواهد داد.

اتحادیه اروپا، برزیل و آرژانتین نیز اعلام کردند این طرح نباید شامل آن‌ها شود و برای مستثنی شدن از آن تلاش خواهند کرد.
انتهای پیام/

اعتراض چندین کشور آسیایی به افزایش تعرفه فولاد و آلومینیوم در آمریکا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.