سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قیمت گز و شیرینی افزایش نخواهد یافت

رئیس صنف گز و شیرینی استان اصفهان گفت: قیمت گز و شیرینی تفاوتی نسبت به قبل نداشته و به دلیل عدم افزایش تقاضا و وجود رکود در سطح بازار، هیچ‌گونه افزایش قیمتی برای این بخش در نظر گرفته نشده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن شریفی  در رابطه با عرضه محصولات گز و شیرینی در ایام عید نوروز و چگونگی قیمت‌گذاری آن اظهار کرد: قیمت گز و شیرینی تفاوتی نسبت به قبل نداشته و به دلیل عدم افزایش تقاضا و وجود رکود در سطح بازار، هیچ‌گونه افزایش قیمتی برای این بخش در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: رکود همانند سایر بازارها، گریبان گیر بازار گز و شیرینی نیز شده است و در شرایطی که به ایام عید نوروز نزدیک می‌شویم، تقاضای این محصولات همچون سال‌های گذشته نیست و کاهش یافته است و به نوعی هنوز رونق همیشگی شب عید به بازار گز و شیرینی تزریق نشده است.

رئیس صنف اتحادیه گز و شیرینی استان اصفهان در همین راستا یادآور شد: بازار بسیار راکد است و برخی تولیدکنندگان نیز تا کنون هیچ تولیدی انجام نداده‌اند و منتظر ایجاد تقاضا هستند.

شریفی در رابطه با تشدید بازرسی‌ها در ایام نوروز و نظارت بر قیمت‌گذاری و کیفیت محصولات گز و شیرینی در این ایام خاطرنشان کرد: بازرسی از واحدهای صنفی فعال به طور هم‌زمان توسط بازرسان اصناف و بازرسان تعزیرات صورت می‌گیرد که فعالیت این بخش از 15 اسفند آغاز شده و تا 15 فروردین نیز ادامه دارد و در این بازرسی‌ها بر قیمت‌گذاری، وزن و کیفیت محصولات نظارت صورت می‌گیرد و طبیعی است که با متخلفان نیز برخورد خواهد شد.

وی در رابطه با راه کارهای جلوگیری از عرضه گز تقلبی در سطح شهر و خصوصاً در مراکز پر تردد مسافران نوروزی، اذعان کرد: در سال گذشته به کمک بهداشت و بازرسی اصناف گزهای بدون شناسه را در مسیرهای پر بازدید و محل‌هایی که مسافرین بیشتر رفت و آمد داشتند؛ شناسایی و جمع‌آوری کردیم.

شریفی با تأکید بر حساسیت مسأله کیفیت گز و عدم عرضه گز تقلبی تصریح کرد: بر مسؤولان شهر بسیار اهمیت دارد که این محصول که به عنوان سوغات اصفهان مطرح است در بهترین قالب و کیفیت به مسافران نوروزی عرضه شود.

رئیس اتحادیه گز و شیرینی در استان اصفهان گفت: همین امر باعث شد تا فروشگاه‌ها و مغازه‌های عرضه‌کننده این محصول به این امر توجه ویژه داشته باشند و از تهیه گزهای بدون شناسه بهداشت جلوگیری کنند.

شریفی در همین راستا بیان کرد: در سال‌های گذشته گز ارزان قیمت و فاقد شناسه بهداشت از شهرستان‌های هم‌جوار به اصفهان می‌آمد و در بازارها توزیع می‌شد که با نظارتی که صورت گرفته دیگر اثری از این گزها در بازار نیست.

وی خاطرنشان کرد: اتحادیه گز و شیرینی شهرستان بلداجی نیز با ما تعامل و همکاری مناسبی دارد و تلاش کرده عرضه گز بی‌کیفیت ارزان را از مبدأ قطع کند و بر اساس نشست مشترکی که با این اتحادیه برگزار کردیم و به پشتیبانی سازمان تعزیرات استان چهارمحال بختیاری، از فعالیت کارگاه‌های تولیدکننده گز غیربهداشتی و ارزان در بلداجی جلوگیری شد و امسال عرضه این محصولات را در بازار مشاهده نخواهیم کرد.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: نوروز ، رکود بازار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.