سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران مشهد به بهانه روز مادر گزارش می دهد؛

شادابی همه مادران جانباز آرزوی قلبی ما ایرانیان است

روز مادر و روز زن در همه کشور‌های جهان با تاریخچه‌ای طولانی و متفاوت وجود دارد، ولی عامل مشترک بین تمامی روز‌های مادر در جهان گرامی داشت زنی مهم در تاریخچه آن کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ در ایران هم روز زن به مناسبت گرامی داشت دخت نبی اکرم (ص)، حضرت فاطمه زهرا (س)را  گرامی  می دارند.

در ایران کم نیستند مردان و زنانی که برای خشنودی پروردگار و با نهایت اخلاص در سخت‌ترین دوران کشور یعنی ۸ سال جنگ تحمیلی علیه ایران، شرف، تعهد و ایستادگی خود را ثابت نمودند.
 
آری جانبازان که به گفته رهبر انقلاب کسانی هستند که بعد از این که قسمتی از بدنشان را در راه خدا دادند و عضو یا اعضای شهیدی را باخودشان همراه کردند در باقی روز‌های عمر نیز خدا را شکر کردند و عمل صالح انجام دادند.

دردوران ۸ سال جنگ تحمیلی علیه ایران هواپیما‌های رژیم بعثی مناطق مسکونی بسیاری، از جمله بیمارستان‌ها و مدارس را بمباران کردند که در این بمباران‌ها علاوه برمردان زنان و کودکان بسیاری هم شهید و جانباز شدند.

جنگ تحمیلی علیه ایران ۱۹۸۰ جانباز نخاعی دارد که ۱۷۶۰ نفر از آن‌ها جانباز نخاعی غیر گردنی هستند و ۳۰ نفرشان بانوان و دخترانی هستند که بی رحمانه در این جنگ توان حرکت خود را ازدست دادند.

ما مشهدی‌ها در هفته ای که  گذشت  میزبان ۲۶ تن از این بانوان جانباز نخاعی بود. همان طور که همه می‌دانیم بانوان جانباز نخاعی به دلیل شرایط ویژه جسمی نیاز به مراقبت‌های خاصی دارند و سفرکردنشان به راحتی دیگران نیست.
 

این بانوان زائرغریب الغربا، حضرت رضا (ع)، شدند و به او پناه آوردند، امامی که در مهربانی شهره است.

با خانم ناهید شجاعی یکی از بانوان جانباز ۷۰ درصدی که از استان لرستان شهرستان بروجد به مشهد آمده بود گفت و گو کردیم و ایشان گفتند: در شهرما در سال ۶۷ بمباران هوایی شد که در اثر این بمباران مادر، شوهر و فرزند شش ماهه در شکمم به شهادت رسیدند و خودم از آن تاریخ تا الان جانبازهستم.

وی با اشاره به این که بار چهارم هست که به مشهد می‌آیم گفت: از امام رضا (ع) می‌خواهم که مسئولینی که خالصانه برای مردم زحمت می‌کشند خیر ببینند.

خانم فرهناز رجبی بانوی جانباز دیگری که از استان کرمانشاه آمده بود گفت: در سال ۶۰ در اثر بمباران هوایی جانباز شدم و تمامی خانواده ام به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به این که هشتمین بار است که به حرم مطهر امام رضا (ع) مشرف می شود گفت: از خداوند می‌خواهم این امنیت و آرامش برای کشورم بماند، امام زمان (عج) ظهور کنند و همه مردم به ویژه رهبر کشورمان سلامت باشند.

خانم بتول منصوری جانباز ۷۰ درصد که از شوش دانیال واقع در استان خوزستان به مشهد آمده بود  گفت: من در منطقه هفت تپه شهرک صنعتی در سال ۶۵ در اثر بمباران هوایی جانباز شدم و با جمع دوستانم بار دوم است که به حرم امام رضا (ع) مشرف می‌شوم و برای خانواده و همه کسانی که تازه با چهره‌های جدیدشان آشنا شده ام آرزوی سلامتی می‌کنم.

مسعود جوادی رییس مرکز ضایعات نخاعی بنیاد شهید و امور ایثار گران در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: ۲۱ نفر از این بانوان جانباز از ناحیه نخاع صدمه دیده اند و ۵ نفر از آن‌ها از ناحیه پا قطع عضو هستند.

وی با اشاره به این که بانوان جانباز از استان‌های خوزستان، کرمانشاه، لرستان، آذربایجان غربی، مازندران و تهران به مشهد آمده اند افزود: این بانوان به دلیل شرایط ویژه جسمی ابتدا در بیمارستان خاتم الانبیا مشهد ویزیت شده اند تا اگر مشکلی بود به مراکز درمانی انتقال پیدا می‌کنند.

رییس مرکز ضایعات نخاعی بنیاد شهید و امورایثارگران ادامه داد: برای این عزیزان برنامه‌های آموزش خود مراقبتی ویژه زنان و برگزار شد و همراه با این تیم متخصصین زنان، اورولوژی داخلی و روان پژشکی حضور داشتند.

چه قدر خوب است اردو‌های زیارتی تفریحی و پزشکی بیشتری برای ارتقای سطح شادابی جانبازان به ویژه مادران و همسران جانبازی که برای ماندن ایران جانشان را در طبق اخلاص گذاشته اند برگزار شود، زیرا شادابی همه مادران این سرزمین آرزوی ما مردم ایران است.

گزارشگر: زهرا یونسی

انتهای پیام// ز.‌ی
برچسب ها: جانبازان ، دفاع مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.