سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رجبی مطرح کرد؛

نوسازی بافت‌های فرسوده و ضرورت تغییر نگرش

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: به دولت پیشنهاد می‌کنم که چارت بازسازی بافت‌های فرسوده را اصلاح و چابک‌تر کنند.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرج‌الله رجبی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در مراسم انتخاب چهره سال راه و ساختمان با تأکید بر اینکه باید چارت بازسازی بافت‌های فرسوده کشور را کوچک کنیم، گفت: به نظر من باید چارت بازسازی بافت‌های فرسوده چابک‌تر شود تا بتوانیم هر چه زودتر این پروژه‌ ها را به مرحله عملیاتی شدن برسانیم.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین مشکلات در اداره مسکن آن است که مسئولان دولتی شیوه حکمرانی را به خوبی بلد نیستند، گفت: متأسفانه باید رابطه مسئولان با دولت را از نو تعریف کنیم و حضور بخش خصوصی در این بخش را جدی‌تر بگیریم.

رجبی اظهار کرد: متأسفانه بخش دولتی زمینه لازم برای ورود بخش خصوصی فراهم نکرده و این در حالی است که تمامی مسئولان دولتی و مجلس شورای اسلامی از بخش خصوصی تعریف می‌کنند، اما در عمل بخش خصوصی را برای ورود به پروژه‌ها راه نمی‌دهند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، تصریح کرد: باید برخی از اتفاقات در حوزه ساختمان بهتر تعریف شود به طور مثال پیمانکاران میلیاردها تومان از دولت بدهکار هستند، اما متأسفانه دولت در زمان دریافت مالیات هیچ کمکی نمی‌کند و تمامی مالیات‌ها را نقدی دریافت می‌کند.

وی اظهار کرد: کارفرمایان ناشی تمامی مردم و مسئولان را به زحمت می اندازند و در پروژه‌های عمرانی این موضوع مشکل‌ساز می‌شود.

رجبی گفت: وزیر راه و شهرسازی روز گذشته در جلسه گفتتند؛ چرا از ظرفیت های کارفرمایی در حوزه بین‌المللی استفاده نمی‌کنیم و من امروز در پاسخ این سوال می‌گویم چون حکمران خوبی نیستیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به اینکه متأسفانه در حوزه اقتصاد سعی کرده‌ایم فقر را توزیع کنیم، گفت: مجلس شورای اسلامی به دلیل آنکه نمی‌تواند برای کارمندانی که حقوق زیر 5 میلیون تومان دریافت می‌کنند، کاری کند بنابراین کسانی که حقوقشان بیش از 5 میلیون تومان است را جریمه می‌کند و ما سعی کرده‌ایم در این دوره این مصوبه را اصلاح کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.