سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر دارایی بنگلادش: دولت میانمار شیطان صفت و سرکش است

وزیر دارایی بنگلادش با اشاره به رفتار سرکشانه دولت میانمار تردید خود را درباره بازگشت پناهندگان روهینگیایی به کشورشان اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین، وزیر دارایی بنگلادش، دولت میانمار را به «شیطان صفتی» محکوم کرد و گفت اعتقادی به بازگشت هزاران پناهنده روهینگیایی به کشورشان ندارد.

بنگلادش اصرار دارد پناهندگان روهینگیا مجددا به کشورشان فرستاده شوند، اما روز سه شنبه، «ابولمعالی محیط»، وزیر دارایی بنگلادش اعلام کرد این موضوع به طرز فزاینده‌ای غیرواقعی جلوه می‌کند.

وی در مصاحبه‌ای گفت: «من به بازگشت روهینگیایی‌ها به میانمار هیچ اعتقادی ندارم. تا کنون نیز تعداد بسیار اندکی از آن‌ها بازگشته‌اند. اول به این خاطر که برمه تعداد بسیار محدودی را پذیرش می‌کند و دوم به این دلیل که پناهندگان هنوز از آزار و اذیت می‌ترسند.»

با وجود توافق نامه‌ای که میان دو کشور میانمار و بنگلادش برای بازگردادن روهینگیایی‌ها صورت گرفته، هر دو کشور یکدیگر را به خاطر توقف پیشرفت این فرآیند مقصر می‌دانند. همچنین هنوز نگرانی‌هایی درباره امنیت جامعه مسلمان در این منطقه وجود دارد، زیرا اکثر سازمان‌های غیردولتی و سازمان‌ ملل همچنان از فعالیت در میانمار منع می‌شوند.

«محیط» در محکوم کردن کشور میانمار، آن را «شیطان صفت» خواند و گفت: «آن‌ها سرکش و شیطان صفت هستند. دیپلماسی ما هیچ نقطه ضعفی ندارد، تمام جهان از ما حمایت می‌کنند، اما میانمار قابل اعتماد نیست.»

علاوه بر این، وی از نحوه پذیرش پناهندگان انتقاد کرد و گفت: «میانمار تنها روزی 15 پناهنده پذیرش می‌کند، در حالی که 1میلیون نفر وجود دارد.»

در حالی که «شیخ حسینه»، نخست وزیر بندگلادش از پذیرش پناهندگان آسیب دیده روهینگیایی استقبال کرد، نشانه‌ها حاکی از تمام شدن صبر و حوصله این کشور در مورد صدها پناهنده‌ای است که به سرزمین آن‌ها وارد شده‌اند.

فقر در بنگلادش بسیار رایج است و نزدیک شدن به زمان انتخابات سال جاری، موضوع روهینگیا را به یک مسئله بحث برانگیز برای مقامات این کشور تبدیل کرده است.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.