سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح خانه تکانی کاغذی در دهگلان / توزیع نهال رایگان دربین دانش آموزان

همزمان با دومین روز از هفته منابع طبیعی، طرح خانه تکانی کاغذی (تحویل کاغذ باطله و گرفتن نهال) با حضور مسئولان منابع طبیعی و مسئولان اجرایی در مدارس شهرستان دهگلان اجرا شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،شریفی پور رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دهگلان گفت: طرح خانه تکانی کاغذی در راﺳﺘﺎی ﺗﻔﺎﻫﻢ ﻧﺎﻣﻪ میان مناﺑﻊ ﻃﺒﻴﻌﻲ و آﺑﺨﻴﺰداری و آﻣﻮزش و ﭘﺮورش ﻛردستان و در ادامه ﺣﺮﻛﺖ ﻗﺒلی ﻃﺮح ﺟﻤﻊ آوری ﻛﺎﻏﺬﻫﺎی ﺑﺎﻃﻠﻪ ﺑﺎ ﻣﺸﺎرﻛﺖ دوستداران طبیعت و دانش آموزان برای دومین سال متوالی است که اجرا می شود.

وی با بیان اینکه این طرح در همه مدارس شهری و روستایی اجرا می شود، افزود: در این طرح هر دانش آموز در ازای تحویل کاغذ باطله به پایگاه جمع آوری کاغذ، یک اصله نهال رایگان دریافت می کند تا در محیط مناسب غرس کند.

شریفی  ﻫﺪف از اﺟﺮای این ﻃﺮح را اﻧﺘﻘﺎل ﻓﺮﻫﻨﮓ درﺧﺘﻜﺎری از داﻧﺶ آﻣﻮزان ﺑﻪ واﻟﺪﻳﻦ، ﺗﻘﻮﻳﺖ و اﻳﺠﺎد زﻳﺮﺳﺎﺧﺘ ﻬﺎی ﻻزم ﺑﺮای اﺟﺮای ﻓﻌﺎﻟﻴﺖﻫﺎی ﮔﺮوﻫﻲ ﻣﺸﺎﺑﻪ در آﻳﻨﺪه، کاهش فشار بر عرصه های طبیعی و قطع درختان، ﺻﻴﺎﻧﺖ از ﻣﺤﻴﻂ زﻳﺴﺖ و ﺗﺮوﻳﺞ ﻓﻀﺎی ﺳﺒﺰ و ﭘﻲ ﺑﺮدن ﺑﻪ ارزش درﺧﺘﺎن در اکوسیستم های طبیعی، ﭘﻲ ﺑﺮدن ﺑﻪ ارزش ﻛﺎﻏﺬ و داﻧﺴﺘﻦ اﻳﻦ واﻗﻌﻴﺖ ﻛﻪ ﻛﺎﻏﺬ ﺑﻌﻨﻮان زﺑﺎﻟﻪ ﻗﻠﻤﺪاد نمی شود و تفکیک و جدا سازی کاغد از زباله اعلام کرد.

گفتنی است، 15  تا 21 اسفند به نام هفته منابع طبیعی نامگذاری شده که شعار امسال «با مردم برای مردم» است.

انتهای پیام/م

اﻧﺘﻘﺎل ﻓﺮﻫﻨﮓ درﺧﺘﻜﺎری از داﻧﺶ آﻣﻮزان ﺑﻪ واﻟﺪﻳﻦ،

 

 

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.