سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور وزیر نیرو؛

آغاز عملیات اجرایی قطعه سوم آبرسانی از سد رودبال به شهرستان فسا

عملیات اجرایی قطعه سوم آبرسانی از سد رودبال به شهرستان فسا با حضور وزیر نیرو آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عملیات اجرایی قطعه سوم آبرسانی از سد رودبال به شهرستان فسا با حضور وزیر نیرو آغاز شد.

این مراسم به میزبانی فسا و در کنار تصفیه خانه آب سد رودبال در شهر ایج استهبان برگزارشد.

وزیر نیرو در مراسم آغاز این طرح با اشاره به خشکسالی‌ها و کاهش ۴۰ درصد نزولات آسمانی در سطح کشور و استان فارس نسبت به سال گذشته اظهار کرد: تکمیل این طرح از اولویت‌های وزارت نیرو است.

وی همچنین خواستار سرعت بخشی در کار اتمام این طرح در مدت کمتر از یک سال شد.

اردکانیان هدف اصلی این طرح را، انتقال ۸ میلیون متر مکعب در سال و حداکثر ۳۲۶ لیتر بر ثانیه آب تصفیه شده برای تامین نیاز آبی شهر فسا و روستا‌های مسیر در افق ۱۴۱۵ برشمرد و افزود: برای اجرای این طرح بیش از ۸۰۶ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده و شامل تامین لوله‌های فولادی خط اصلی، پوشش، لوله گذاری و ساخت مخازن، نظارت کمی و کیفی، نقشه برداری و آزمایشگاه و خسارت و تملک اراضی است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه فسا هم با اشاره به اینکه طرح در محدوده شهرستان فسا و روستا‌های مسیر انتقال آب است، گفت: با توجه به موقعیت مکانی طرح و سد به منظور آبرسانی به شهر‌های تحت پوشش، آب از تصفیه خانه واقع در شهر ایج از طریق خط لوله فولادی به سه راهی جلیان شهرستان فسا انتقال می‌یابد.

سلیمان کرمی ادامه داد: در حال حاضر مصرف آب آشامیدنی در شهرستان فسا با جمعیت فعلی آن ۸۶۰ لیتر در ثانیه است که از طریق ۱۱۰ حلقه چاه در مناطق مختلف شهرستان تامین میشودکه در پنج سال گذشته ۵۷ حلقه از این چاه‌ها به خاطر خشکسالی از مدار خارج و این شهرستان با ۳۶۰ لیتر در ثانیه با کمبود آب آشامیدنی مواجه است.

وی اظهار امیدواری کرد با بهره برداری از این طرح، آب آشامیدنی فسا تا افق ۱۴۱۵ تامین شود.

طرح انتقال آب آشامیدنی و صنعت از سد روبال به شهر‌های فسا، استهبان و داراب از خردادماه سال ۹۳ با حضور وزیر وقت نیرو کلنگ زنی شد و تا کنون خط انتقال از سد رودبال تا تصفیه خانه شهر ایج استهبان تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است کل طول این خط تا یکسال آینده به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/ن

کلنگ زنی قطعه سوم آبرسانی از سد رودبال به شهرستان فسا

برچسب ها: وزارت نیرو ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.