سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون استاندار کرمان؛

حرکت گسل سبزواران – جیرفت علت زلزله ۵.۴ ریشتری کهنوج

معاون عمرانی استاندار و جانشین استاندار در ستاد بحران گفت:از عصر روز گذشته وبدنبال وقوع زلزله ۵.۴ ریشتری تاکنون ۱۰ پس لرزه در جنوب کرمان رخ داده که بزرگترین آن ۴.۹ بوده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ، سید مصطفی موسوی معاون عمرانی استاندار و جانشین ستاد مدیریت بحران استان گفت:براساس گزارش اولیه موردی از مصدوم و یا فوتی ناشی از زلزله پنج و چهار دهم ریشتری کهنوج گزارش نگردیده است.

وی افزود:در لحظات اولیه وقوع زمین لرزه ستاد بحران در محل دفتر حوادث معاونت عمرانی استاندرای برگزار شد که مصوبات ستاد بحران جهت آماده باش دستگا‌های مربوطه به فرمانداری‌های شهرستان‌های مورد تاثیر زلزله ارسال شد.

وی اظهار کرد: اکنون در شهر ها‌ی جنوبی فرمانداری بصورت کامل در حالت آماده باش هستند.

موسوی از آمادگی کامل بخشداران و دهیاران در روستا‌ها نیز خبر داد و گفت: EOC دانشگاه فعال شده و ۴ بیمارستان جیرفت نیز آماده باش کامل را دریافت کرده اندو تمامی پرسنل ستادی و عملیاتی مرکز مدیریت حوادث جیرفت نیز در آماده باش کامل هستند.

وی گفت:تااین لحظه ۶ نفر مصدوم داشته ایم و هیچ گونه فوتی گزارش نشده است، ستاد بحران شهرستان در آماده باش کامل بسر می‌برد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری افزود: گسل مذکور دارای ۱ زلزله بالای ۶ ریشتری در سال ۷۸ می‌باشد که این گسل بنا به سابقه تاریخی از لحاظ وسعت بزرگ، اما ایمن از لحاظ تعداد زمین لرزه است که به استناد از سابقه گسل خطر خاصی مردم این مناطق را تهدید نمیکند لذا مردم خونسردی خودرا حفظ کنند و با آرامش خیال به روال زندگی خود برگردند.

گسل سبزواران (جیرفت) جز گسل های فعال استان محسوب می شود که روند شمالی جنوبی دارد.

انتهای پیام/ح

حرکت گسل سبزواران عامل زلزله کهنوج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.