سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جشن ولادت حضرت زهرا (س) در ۲۵۰ بقعه متبرکه مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری جشن ولادت حضرت زهرا (س) در ۲۵۰ بقعه متبرکه استان خبر داد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،از برگزاری جشن ولادت حضرت زهرا (س) در ۲۵۰ بقعه و امامزاده مازندران خبر داد و گفت: این جشن‌ها در شب و روز میلاد حضرت زهرا (س) در سطح بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این جشن‌ها از سخنرانان استانی، توانمند و بومی بهره‌گیری می‌شود، افزود: تبیین شخصیت حضرت زهرا (س) و جایگاه زن در جوامع اسلامی از محور‌های سخنرانی جشن‌های میلاد حضرت زهرا (س) است.

حجت الاسلام حیدری گفت: در برخی از اماکن متبرکه و مذهبی استان جشن ولادت حضرت زهرا (س) همراه با اهدا جوایز به مادران و دختران برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران حضرت فاطمه (س) را مبدأ خیر کثیر و سرچشمه فیض عظیم برای جهانیان دانست وافزود: خداوند زهرای مرضیه را زمانی به رسول‌الله (ص) هدیه کرد که جهان بشریت در جاهلیت غرق بود و برای زن هویت رسمی و مستقل نمی‌شناخت.

وی گفت: در جامعه و زمانی که زن بین مردم بهایی نداشت، رسول‌الله (ص) بر دستان فاطمه (س) بوسه می‌زدند و او را به عنوان نماد یک دختر و زن به بالاترین درجه مورد احترام قرار می‌دادند.

حجت‌الاسلام حیدری مهم‌ترین دستاورد زن ایرانی در عصر نوین انقلاب اسلامی را تعیین روز میلاد حضرت زهرا (س) به عنوان روز زن توسط امام امت برشمرد و افزود: این اقدام نه فقط به معنای طرح یک مناسبت و بزرگداشت یک شخصیت، بلکه به معنای ترسیم جهت‌گیری حرکت زن ایرانی به سوی زن برگزیده با محوریت شخصیت فاطمه (س) بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: حضرت زهرا (س) دارای ویژگی‌های زیادی است که همه بانوان باید در زندگی از این بانوی بزرگ الگو بگیرند.

وی با بیان اینکه زنان بالاترین نقش را در جامعه ایران ایفا می‌کنند، افزود: همه ایفاکنندگان نقش‌های مختلف در جامعه از مرجع تقلید تا معلم و رئیس همه در کانون خانواده که محور و مدیرش همسران و مادران هستند، پایه‌گذاری شده است.

انتهای پیام/آ

برگزاری جشن ولادت حضرت زهرا (س) در مازندران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.