سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همایش معرقی فرصت‌های اقتصادی ایران در ایتالیا + فیلم

گردهمایی معرفی فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری ایران در ایتالیا برگزار شد.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیش از یکصد نفر از سرمایه گذاران و کارافرینان ایتالیایی با شرکت در همایش معرفی فرصت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری ایران در رم، علاقمندی خود را برای کار و سرمایه گذاری در کشورمان اعلام کردند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از رم در این نشست یک روزه که با حضور جمعی از مسئولان امور سرمایه گذاری و روسای بانک‌ها و کارشناسان حقوقی دو کشور برگزار شد، بر موقعیت راهبردی ایران به عنوان کشوری بزرگ و مهم در غرب اسیا که قابلیت‌های بالایی برای جذب سرمایه گذاری دارد تاکید شد. وکیل «انتونیو دکاپوئا»، که یکی از کارشناسان حقوقی در این نشست بود به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم گفت: تمامی ساز و کار‌ها و تمهیدات و تضمین‌های حقوقی و قانونی برای حمایت از سرمایه گذاری در ایران وجود دارد و در عین حال قوانین ایران نیز به خوبی قادرند از هر جهت پاسخگوی نیاز حمایت از یک کارآفرین خارجی باشند که آشنایی چندانی با کشور ندارد.
محمد مهدی دالوند، معاون مدیر کل دفتر سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری کشورمان نیز گفت: در این همایش مجموع قوانین و مقررات سرمایه گذاری خارجی و زمینه‌های مناسب سرمایه گذاری در ایران برای صاحبان صنایع و شرکت‌های ایتالیایی تشریح شد و با توجه به علاقمندی شرکت‌های ایتالیایی برای کار در ایران تلاش شد تا به برخی از نگرانی‌های این شرکت‌ها از جمله پاره‌ای از مشکلات بانکی پاسخ داده شود.
این نشست با همکاری اتاق بازرگانی ایتالیا و ایران و سفارت کشورمان در رم برگزار شد. پیئر لوئیجی داگاتا، دبیرکل اتاق بازرگانی ایتالیا و ایران نیز گفت: کارآفرینان ایتالیایی علاقه زیادی به کار با ایران دارند و ما به همین علت پیش از این همایش در رم، نشستی دیگر با صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی ایتالیا در شهر ونیز داشتیم و تا دو روز دیگر همایشی نیز در شهر میلان خواهیم داشت.
به گفته کارشناسان مقامات ایران و ایتالیا برای گسترش روابط تجاری و رفع محدودیت‌های بانکی میان دو کشور عزمی جدی دارند.
ایران و ایتالیا ماه گذشته تفاهمنامه‌ای به ارزش 5 میلیارد یورو به منظور تامین مالی پروژه‌های عمرانی و تولیدی در کشورمان به امضا رساندند.

انتهای پیام/
 

فرصت های مالی ایران در ایتالیا + فیلم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.