سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قربانزاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

جوانگرایی در بدنه جریان اصولگرا ضروری است/دولت باید امکانی را برای فعالیت‌های منسجم احزاب فراهم کند

دبیر کل سابق جمعیت پیشرفت و عدالت گفت:کسانی که هدایت جریان اصولگرا را بر عهده دارند باید بپذیرند جوانگرایی در بدنه جریان اصولگرا لازم است.

حسین قربانزاده دبیر کل سابق جمعیت پیشرفت و عدالت در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به لزوم جوان‌گرایی در جریان اصولگرا و وظیفه اصولگرایان در این زمینه اظهار کرد: تحقق این امر به سرعت و به راحتی امکان‌پذیر نیست که امروز تصمیم بگیریم و فردا بدنه جریان اصولگرا جوان شود.

وی افزود: جوانگرایی در جریان اصولگرا پروسه و فرآیندی است که باید آغاز شود و مهمترین اصل در تحقق این هدف تغییر نگرش است لذا کسانی که هدایت این جریان را بر عهده دارند باید بپذیرند که لازم است یک تحول اساسی در بدنه جریان اصولگرا اتفاق بیفتد تا جوان‌ترها وارد عرصه سیاست شوند.

قربانزاده تصریح کرد: جوانان در احزاب اصولگرا باید از حضور صرف در مراسم و استفاده از آنها در بدنه جریان به افرادی تصمیم ساز و تاثیر گذار تبدیل شوند. همچنین در عرصه مدیریت کشور نیز باید این امر اتفاق بیفتد تا شاهد تحول بزرگی در کشور باشیم.

وی با اشاره به تعامل دولت و احزاب در سال 96 و این مسئله که چرا صدای احزاب به گوش دولت نمی‌رسد، تاکید کرد: بخشی از این معضل به دلیل آن است که تحزب در جامعه ما شکل نگرفته و نقش احزاب در تصمیم‌گیری‌های کشور پررنگ نیست.

قربانزاده ادامه داد: برخی عدم کارایی نهادهای انتخاباتی را به پای احزاب نوشته‌اند و به همین دلیل اعتماد مردم کمی نسبت به تشکل‌های سیاسی کمرنگ شده لذا این امر باید با در نظر گیری اولویت‌ها، مطالبات و دغدغه‌های مردم توسط احزاب مورد اصلاح قرار بگیرد.

دبیر کل سابق جمعیت پیشرفت و عدالت بیان کرد: دولت باید امکانی را برای احزاب فراهم کند تا آنها بتوانند فعالیت‌های خود را در قالب تشکل‌های منسجم پیش ببرند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: فضای کشور آنطور که باید برای فعالیت احزاب مهیا نیست و قاعدتا مطالبه این امر باید توسط احزاب صورت بگیرد، در این صورت دولت نیز قانع می‌شود که باید از تشکل‌های سیاسی حمایت کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.