سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قرارداد ساخت راه آهن شیراز – بوشهر امضا شد

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور از آغاز پروژه اتصال ریلی شیراز به بوشهر با فاینانس ۵ میلیارد یوآنی چین خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،   خیرالله خادمی در مراسم قرارداد ساخت راه آهن شیراز بوشهر با بیان اینکه شبکه توسعه ریلی در اولویت‌های برنامه‌های دولت است، گفت: ۷ پروژه ریلی در میان پروژه‌های تعریف شده در اولویت وزارت راه و شهرسازی قرار دارد که طول این پروژه‌ها دو هزار و ۲۷۰ کیلومتر و هزینه ساخت این ۷ پروژه ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان معادل سه میلیارد دلار برآورد شده است. این پروژه‌ها از میان سه هزار و ۴۱۰ کیلومتر مسیر ریلی در حال مطالعه و اجرا انتخاب شده است.

وی با اشاره به توافقات شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های کشور با فاینانسور خارجی تصریح کرد: با مطالعات فاز یک و دو پروژه ریلی شیراز بوشهر به پایان رسیده و با فاینانسور چینی به توافق رسیده ایم که برآورد مالی آن براساس فهرست بهای معرفی شده از سوی شرکت ساخت و توسعه مبنای کار قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبارات مورد نیاز ساخت این پروژه را براساس برآورد ریالی معادل دو هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان و از نظر ارزی معادل ۷۰۰ میلیون دلار عنوان و اظهار داشت: از آنجا که قرار است فاینانس این پروژه به صورت یوآن باشد قرار است طرف چینی ۵ میلیارد یوآن به اتصال ریلی شیراز بوشهر تخفیف بدهند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور افزود: با ساخت این خط آهن سالانه یک میلیون مسافر و ۱۲ میلیون تن بار میان بوشهر تا شیراز جابجا خواهد شد.

انتهای پیام/م

امضای قرارداد ساخت راه آهن شیراز – بوشهر

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.