سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مونسان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بسیاری از جوانان از طریق فضای مجازی و استارت‌آپ‌ها در حوزه گردشگری مشغول به کار شده‌اند

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: بسیاری از جوانان از طریق فضای مجازی و استارت‌آپ‌ها در حوزه گردشگری مشغول به کار شده‌اند و این موضوع به عنوان مزیتی برای صنعت گردشگری تلقی می‌شود.

علی‌اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه اشتغال‌زایی سازمان متبوعش اظهار کرد: حدود 85 هزار شغل روستایی در حوزه گردشگری و بوم‌گردی پیش بینی شده که بخشی از آن در حوزه صنایع دستی  تعریف شده است.

وی با اشاره به ظرفیت سازمان میراث فرهنگی برای ایجاد 175هزار فرصت شغلی افزود: معمولا اشتغال در کشورهای مختلف برمبنای خدمات شکل می‌گیرد و واحدهای صنعتی و کشاورزی محل اشتغال چندانی ندارند چرا که تکنولوژی پیشرفت کرده است و باعث می‌شود اشتغال در حوزه خدمات به وجود بیاید.

مونسان با بیان اینکه اشتغال حوزه خدمات، در بخش آی تی و گردشگری شکل می‌گیرد، تصریح کرد: سرعت اشتغالزایی در حوزه گردشگری 2.5 برابر سایر بخش‌هاست.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه  این حوزه ظرفیت خوبی برای اشتغال‌زایی دارد، گفت: از هر 10 شغل ایجاد شده در دنیا یک شغل مربوط به حوزه گردشگری می‌شود .

مونسان با اشاره به اینکه امسال بالغ بر 100 هزار فرصت شغلی در حوزه گردشگری به وجود آمد، در حالی که کمترین حمایت از این بخش صورت گرفته بود، افزود: اگر سازمان برنامه و بودجه در سال آینده الزامات سازمان میراث فرهنگی را مهیا کند، می‌توانیم فرصت شغلی بیشتری ایجاد کنیم.

مونسان با بیان اینکه مشاغل حوزه گردشگری دارای ثبات و پایداری بیشتری هستند، اظهار کرد: این شغل‌ها در چارچوب کسب و کارهای کوچک تعریف می‌شود، عدالت اجتماعی را توسعه می‌دهد و  برای خانوارها در شهرستانهای مختلف کسب درآمد می‌کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی در خصوص مهمترین اقدامات سازمان میراث فرهنگی برای ایجاد اشتغال در سال 96 گفت: صنایع دستی جنبه فرهنگی و اقتصادی دارد و رشد 64 درصدی یعنی برابر 240 میلیون دلار صادرات در این حوزه پربازده گزارش شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال این عدد به بیش از 300 میلیون دلار برسد، البته صنایع دستی در بخش فروش داخلی هم رشد 34 درصدی را تجربه کرده است، بنابراین می‌توان گفت در این زمینه هم شغل زیادی ایجاد خواهد شد.

مونسان افزود: بسیاری از جوانان تحصیلکرده در حوزه گردشگری با استفاده از فضای مجازی و استارت‌آپ‌ها مشغول به کار شدند و این مسئله به عنوان مزیتی برای صنعت گردشگری و صنایع دستی تلقی می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار دولت ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.