سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابتکار در حاشیه هیئت دولت:

طرح گفتگوی ملی خانواده در 11 استان کلید خورد

طرح گفتگوی ملی خانواده برای بهبود شرایط خانواده های ایرانی در 11 استان کلید خورد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته اولین ستاد ملی زن و خانواده با حضور رئیس جمهور برگزار شد و تشکیل چنین نشستی اتفاق مهمی به شمار می‌آید.

ابتکار ادامه داد: ستاد ملی زن و خانواده، ستادی فرابخشی و فرا قوه‌ای است و در جلسه‌ای که با حضور رئیس جمهور، وزرا، معاون قوه قضاییه و نمایندگان مجلس آغاز شد شاخص‌های عدالتی جنسیتی را مورد بررسی قرار دادیم و سیاست‌های آن را تأیید کردیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: این شاخص‌ها ملاک عمل ما در طول برنامه برای بهبود وضعیت زنان و خانواده خواهد بود همچنین مصوبه‌ای در خصوص تقسیم کار ملی میان دستگاه‌ها درباره آموزش‌های قبل ازدواج و حین ازدواج و بعد از ازدواج صورت گرفت که باعث شد جهت‌گیری‌های خوبی در این زمینه پیش بینی شود.

وی تصریح کرد: معاونت زنان با وزارت ورزش همکاری مشترکی دارد و مصوبه‌ای مربوط به نشاط و تندرستی برای دختران در نظر گرفته چرا که یکی از معضلات دختران جامعه ما کم‌تحرکی است از این رو ورزش می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

ابتکار با اشاره به جزئیات جلسه امروز هیئت دولت در حوزه معاونت زنان، خاطرنشان کرد: امروز گزارشی از وضعیت زنان بر اساس آمار تفکیک به جنس و شرایط هر استان و مناطق خاص کشور ارائه شد، همچنین درباره کمبودها و فاصله‌هایی که برای کودکان، دختران بازمانده از تحصیل یا تفاوت‌هایی که میان دختران و پسران وجود دارد مطالبی را مطرح کردیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در جلسه امروز به این موضوع پرداختیم که اشتغال زنان باید در بخش‌های غیررسمی و اشتغال خانگی مورد توجه قرار بگیرد از این رو معاونت زنان مطالعه‌ای در خصوص ارزش‌گذاری کار خانگی زنان انجام داده که مطالعه مهمی است و نشان می‌دهد 30 درصد از ارزش تولید ناخالص ملی مربوط به کار خانگی زنان می‌شود.

وی با بیان اینکه کار خانگی زنان هیچ‌گاه مورد توجه قرار نمی‌گیرد، اضافه کرد: کار خانگی زنان نقش مهمی دارد همچنین از بحث نگهداری تا تولیدات خانگی و سایر خدماتی که زنان با کیفیت عالی برای خانوارهای ایرانی انجام می‌دهند همواره مغفول مانده است.

ابتکار تصریح کرد: امروز همچنین گزارشی از انتصاب مدیران زن در دولت مورد بررسی قرار گرفت چرا که طبق مصوبه رئیس جمهور باید 30 درصد از پست‌های مدیریتی در اختیار زنان قرار بگیرد در این راستا ما گزارش‌گیری مستمری داریم و تاکنون علاوه بر انتصاب‌های گذشته در طول شش ماه اخیر 7 معاون وزیر جدید و 46 مدیر کل زن به دولت اضافه شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: روند استفاده از ظرفیت زنان در پست‌های مدیریتی قابل قبول است اما این روند باید سرعت پیدا کند تا همه وزارتخانه‌ها از توانمندی زنان بهره مند شوند البته بنده برای دومین بار مکاتبه‌ای با استانداران انجام دادم تا آنها هم در سطح استان نسبت به بکارگیری ظرفیت زنان اقدامات لازم را انجام دهند.

وی اظهار کرد: وزیر کشور در خصوص انتصاب فرمانداران زن در تلاش است و امیدواریم در این زمینه شاهد پیشرفت‌های خوبی باشیم.

ابتکار در واکنش به انتقاد جهانگیری از عدم به کارگیری ظرفیت زنان در پست‌های مدیریتی، بیان کرد: هنوز باید در این حوزه تلاش کنیم اما آنچه اتفاق افتاده نشان دهنده تحولی رو به جلو است و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به برنامه مهم معاونت متبوعش، یادآور شد: گفتگوی ملی خانواده یکی از مهمترین برنامه‌های حوزه زنان به شمار می‌آید خوشبختانه این طرح تاکنون در 11 استان کشور کلید خورده است.

وی ادامه داد: مبنای گفتگوی ملی خانواده این است که در سطح جامعه برای بهبود شرایط خانواده ایرانی نیازمند گفتگو هستیم همچنین گفتگوی بین نسلی هم از درون خانواده‌ها و سطح جامعه دنبال می‌کنیم.

ابتکار از برگزاری اجلاس بین المللی زن، صلح و امنیت پایدار با همکاری وزارت امور خارجه خبر داد و گفت: امروز نشست کارشناسی این اجلاس با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف آغاز شده که نقش زنان در ایجاد و حفظ صلح و امنیت بسیار قابل توجه است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده متذکر شد: علاوه بر اینکه در این زمینه قطعنامه 1325 شورای امنیت را داریم تصور می‌‌کنیم زنان مسلمان می‌توانند در این زمینه نقش آفرینی کنند.

وی بیان کرد: در این اجلاس هم برای هم اندیشی و تبادل نظر بین کشورهای منطقه و در سطح بین المللی با حضور سفرا در خصوص نقش فزاینده زنان در پیشبرد صلح و امنیت پایدار برگزار می‌شود.

ابتکار خاطرنشان کرد: اجلاس مقامات بین‌المللی زنان، صلح و امنیت پایدار فردا برگزار می‌شود و امیدواریم بتوانیم نتایج مورد نظر را در این نشست مطرح کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
لطفا هرچه سریعمورد بررسی قرار بگیرد