سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هوشیاری پلیس فتای زنجان فالگیر مجازی را غافلگیر کرد

فرمانده انتظامی استان از دستگیری فالگیر مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، سردار آزادی فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: فردی که از طریق شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری کرده بود توسط کارشناسان پلیس فتا زنجان شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: درپی دريافت شکوائیه احدی از شهروندان زنجانی مبنی بر کلاهبرداری از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی با درج آگهی فالگیری و رمالی ، موضوع ضمن تشكيل پرونده، جهت كشف و شناسايی و دستگيری عامل يا عاملين مربوط به بزه در دستور كار كارشناسان اين پليس قرار گرفت.

این مقام مسئول اظهار کرد: درتحقیقات اولیه مشخص شد حدود10 روز پیش شاکیه در یکی ازشبکه اجتماعی با گروه فالگیری آشنا شده و بعد از مدتی با خانمی که خود را فالگیر معرفی کرده است ارتباط برقرار می‌کند‌، شخص فالگیر با دادن وعده‌های پوچ، ‌شاکیه را فریب داده و با سوء‌استفاده از سادگی وی مبلغ 250میلیون ریال اخاذی می‌کند.

سردار آزادی گفت: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی متهمه به هویت‌ معلوم در یکی از استان‌های شمالی کشور شناسایی، با اخذ دستور قضایی، و با اعزام مامورین، این متهم توسط کارآگاهان پلیس فتا زنجان جلب و کلیه ادله‌های دخیل در بزه توقیف به پلیس فتا زنجان دلالت شد.

به گفته فرمانده انتظامی استان دربازجویی‌های اولیه متهمه منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد ولی پس از مواجهه شدن با دلایل و مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان این پلیس به بزه ارتکابی اعتراف نمود.

سردارآزادی ادامه داد : متهمه با درج و انتشار آگهی فالگیری و رمالی پس ازجلب اعتماد و سوء استفاده از سادگی قربانیان بادادن وعده های دروغین و امید واهی با دريافت مبالغ هنگفتی از آنها اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌نمود.

وی ادامه داد: در بازجویی‌های فنی از متهمه مشخص شد، این خانم با این شگرد از چندین نفر دیگر هم کلاهبرداری نموده است که صراحتاً به موضوع کلاهبرداری اینترنتی اعتراف و هدف از این کارکسب منافع مالی بیان کرد.

فرمانده انتظامی استان هشدار داد : افراد سودجو اغلب مسائل خرافاتی را به شکل مدرن در شبکه‌های مجازی رواج می‌دهند، تمام این شیادان از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند، لذا از شهروندان و کاربران انتظار داريم به تبلیغاتی که از طریق فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی می‌شود اعتماد نکرده و به هيچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختيار ديگران قرار ندهند.

سردار آزادی در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی (110) و یا وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی‌ گزارش کنند.


انتهای پیام /ک


دستگیری فالگیر مجازی در زنجان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.