سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بطحایی در حاشیه جلسه هیئت دولت:

مصوبه حذف آزمون ورودی مقطع هفتم ابلاغ شد/با متخلفین برخورد می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: مصوبه شورای هماهنگی مدارس غیر دولتی در مورد حذف آزمون ورودی مقطع هفتم، 2-3 روز پیش ابلاغ شد.

به گزارش  خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مصوبه شورای هماهنگی مدارس غیر دولتی در مورد حذف آزمون ورودی مقطع هفتم، 2-3 روز پیش ابلاغ شده است و موسسین مدارس غیر دولتی هم از این تصمیم استقبال کردند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اگر تخلفی در این باره صورت بگیرد به صورت جدی با آن برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به مهمترین برنامه وزارتخانه متبوعش در سال آینده، اظهار کرد: سال 97 تحولاتی در محتوای برنامه‌های آموزشی و پرورشی ایجاد می‌شود.

بطحائی درباره مأموریت‌های وزارت آموزش و پرورش در حوزه اقتصاد مقاومتی، افزود: وظیفه داریم در حوزه اقتصاد مقاومتی فرهنگ سازی کنیم همچنین باید زمینه‌هایی ایجاد شود که دانش ‌آموزان بتوانند در مدارس در این حوزه تمرین کنند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد:‌ در کتاب‌ها و موضوعات درسی زمینه‌هایی از اقتصاد مقاومتی وجود داشت اما کافی نیست،بنابراین این موضوع یکی از سیاست‌هایی است که برنامه آن را آغاز کرده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال آ‌ینده مهارت‌های زندگی و الگوی ایرانی- اسلامی را توسعه می‌دهیم البته بخشی از این برنامه ناظر بر اقتصاد مقاومتی است.

بطحائی تصریح کرد: همچنین موضوعاتی مثل اقتصاد خانواده مسئله مهمی است که دانش آموزان باید آن را در دوران تحصیل و در مدارس تمرین کنند.

وزیر آموزش و پرورش درباره تعطیلی زودهنگام مدارس با توجه به ایام پایانی سال، یادآور شد: امروز و فردا سمینار مدیران کل آموزش و پرورش برگزار می‌شود و یکی از نکاتی که مورد تأکید جدی قرار خواهد گرفت این است که با توجه به تعطیلات مکرر به دلیل آلودگی هوا در سال تحصیلی جاری، مدارس باید تا آخرین روز مقرر باز باشند تا خدایی نکرده دانش آموزان عقب ماندگی تحصیلی نداشته باشند.

وی ادامه داد: ‌متأسفانه تعطیلی ایامی که اجتناب ناپذیر بود وقفه‌ای در تحصیل دانش آموزان ایجاد کرد و بنده از این فرصت استفاده و تأکید موکد، موکد و موکد می‌کنم که امسال به هیچ عنوان حتی یک روز زودتر از ایام تعطیل، مدارس‌ نباید تعطیل باشند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
طفلای معصوم امتحان میگیرن