سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسین‌زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فراکسیون امید ۲ کمیته برای بررسی استیضاح ربیعی و آ‌خوندی تشکیل داد

عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید گفت: فراکسیون امید دو کمیته برای بررسی موضوعات استیضاح وزرای کار و راه تشکیل داد.

عبدالکریم حسین‌زاده عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به استیضاح وزرای راه و شهرسازی و کار در مجلس  با بیان اینکه فراکسیون امید طی این مدت با آخوندی و ربیعی جلساتی را برگزار خواهد کرد، افزود: فراکسیون امید دو کمیته برای هر یک از وزرا تشکیل داد تا موضوعات استیضاح آنها را بررسی کنند.

وی ادامه داد: 6 ماه از آغاز دولت دوازدهم می‌گذرد و آقایان آخوندی و ربیعی وزرای جدیدی نیستند و 6 سال است که عهده دار وزارتخانه‌های راه و کار در این کشور هستند.

حسین‌زاده تأکید کرد:‌ اگر بحث استیضاح وزرایی مانند صنعت یا اقتصاد که جزء اعضای جدید تیم دولت هستند، مطرح بود،‌ باید مدت‌ها می‌گذشت تا عملکرد آنها را تجزیه و تحلیل می‌کردیم.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید با تأکید بر اینکه مجلس حق سوال و استیضاح از وزرای دولت را دارد، بیان کرد: اکنون در خارج از مجلس و یا حداقل به ما اصلاح طلبان گفته می‌شود که مجلس مطالبه‌گر دولت نیست لذا ما باید به بخشی از مطالبات مردم پاسخ دهیم و در این راستا از ابزارهای نظارتی خود استفاده می کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تجربه استیضاح این دو وزیر نشان می‌دهد لابی قوی آنها همیشه موجب رد استیضاح شده است و این بار چه خواهد شد، گفت: حدس نمی‌زنیم و تا روز استیضاح این دو وزیر در صحن علنی صبر خواهیم کرد.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید تصریح کرد: آخوندی و ربیعی بعد از بررسی در این دو کمیته به مجمع عمومی فراکسیون امید آمده و اظهارات خود را بیان می‌کنند،‌ ما هم بعد از آن رأی گیری کرده و بر اساس آن در روز استیضاح اقدام خواهیم کرد.

حسین زاده در پایان خاطر نشان کرد: برخی اعلام می‌کنند که اکنون موقعیت خوبی برای انجام استیضاح نیست اما ما سال‌هاست جملاتی مانند "وضعیت کشور بحرانی‌ است" یا چنین سخنانی را می‌شنویم.

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.