سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

لزوم ایجاد فضای مشارکتی و حفاظتی در عرصه های ملی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و عرصه های زیست محیطی نیازمند بهره برداری اصولی از این منابع و تلاش برای نگهداری آن برای نسلهای آینده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛  اسمعیل کریم زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در آیین بزرگداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در شهرستان ارومیه با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای جایگاه ویژه ای از لحاظ برخورداری از عرصه های طبیعی مطلوب در کشور است، اظهار کرد: آذربایجان غربی 2 میلیون و 750 هزار هکتار عرصه طبیعی دارد و هدف عمده در برگزاری هفته منابع طبیعی ایجاد فضای مشارکتی و حفاظتی در عرصه های ملی و توسعه پوشش گیاهی است که تا حد امکان بتوانیم مردم و آحاد جامعه با همکاری خود کمک به حفظ عرصه های منابع طبیعی و شرایط زیست محیطی کرده باشند.

وی با بیان اینکه همه با هم برای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست مسئول هستیم، گفت: حفاظت، احیا، توسعه و بهره برداری از منابع ملی باید جزو برنامه ها و سیاست های پیش روی ما برای حراست از عرصه های طبیعی باشد.

رئیس بزرگداشت هفته منابع طبیعی در استان تاکید کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری نیز در بیانات خود فرموده اند که فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود، باید همه با هم در تحقق بخشیدن این امر مهم بسیج شویم و با یک همت عالی بسوی فرهنگ سازی منابع طبیعی و محیط زیست پیش برویم.

کریم زاده با اعلام اینکه ظرفیت چرای ۳ میلیون راس دام درمراتع استان وجود دارد، به چرای بی رویه در مراتع آذربایجان غربی اشاره و اظهار کرد: بالای ۷۰ درصد دامداری و دامپروری های استان سنتی هستند و احساس مسئولیت و مشارکت برای حفاظت و صیانت از مراتع باید در بین مرتع داران و دامداران بیش از پیش تقویت شود.

وی با بیان اینکه همزمان با هفته منابع طبيعی500 هزار اصله نهال در سطح اين استان غرس می شود، گفت: استفاده اصولی از منابع طبیعی لازمه بقای آن است و همه با هم باید برای تحقق شعار امسال با عنوان منابع طبیعی؛ با مردم و برای مردم کوشا باشیم.

انتهای پیام/م

ضرورت ایجاد فضای حفاظتی در عرصه های طبیعی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.