سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیویورک پست بررسی کرد:

آیا افزایش تعرفه واردات به بحران بیکاری در آمریکا پایان می‌دهد؟

نیویورک پست در مطلبی به بررسی طرح ترامپ برای افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم و تاثیر آن بر رشد اشتغال در آمریکا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک پست در مطلبی به بررسی  طرح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم و تاثیر آن بر رشد اشتغال در آمریکا پرداخت و نوشت: از آغاز دوره ریاست جمهوری ترامپ تعداد آمریکایی هایی که در جستجوی شغل به مراکز کاریابی مراجعه کرده اند به پایین ترین سطح از سال 1969 رسیده است.

در حالی که دولت ترامپ سعی دارد نرخ بیکاری در آمریکا را در حال کاهش جلوه دهد و آن را یکی از موفقیت های چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا نشان دهد، ولی آمارها نشان می دهد نرخ بیکاری در این کشور تغییر چندانی نداشته است و دولت ترامپ در اقدامی افراد مشغول به کار، از کار افتاده و معلول را در یک گروه قرار داده است. بر اساس آمارهای اشتغال در دولت ترامپ، افرادی که پیش از این مشغول به کار بودند و اکنون بیکار هستند، معلولین یا کارگران از کارافتاده در فهرست شاغل ها قرار دارند. دولت ترامپ با محاسبه این افراد در گروه های شاغل، آماری دروغین در خصوص نرخ بیکاری در آمریکا ارائه کرده است.

نیویورک پست در ادامه این گزارش آورده است: در صورتی که آمار جمعیت از کارافتاده ها، معلولین، و افرادی که پیش از این مشغول به کار بودند و اکنون بیکار هستند از آمار ارائه شده دولت ترامپ کم شود، نرخ بیکاری در آمریکا رقم وحشتناکی را نشان خواهد داد. راهکارهای متعددی برای مقابله با بیکاری در آمریکا وجود دارد. علاوه بر اصلاحات مالیاتی در آمریکا، برخی پیشنهادها برای توسعه ساختارهای زیربنایی همچون احداث جاده، راه آهن، فرودگاه و... نه تنها می تواند زمینه را برای ایجاد اشتغال فراهم کند بلکه ضمن رشد این بخش ها، افزایش درآمد دولت از طریق اخذ مالیات نیز امکان پذیر می شود.

با وجود این، کارشناسان بر این باورند که اقدامات اخیر ترامپ در افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم که با هدف اشتغال زایی در آمریکا صورت می گیرد، صرفا به جنگ تجاری منجر می شود. جنگ تجاری که ترامپ سعی دارد آن را آغاز کند، نه تنها موجب اشتغال زایی نمی شود بلکه باعث می شود تلاش ها برای اصلاحات مالیاتی و هزینه هایی که برای توسعه سازه های زیربنایی اتخاذ شده بود، از بین بروند. این اقدام در نهایت، خطر کاهش تجارت آمریکا با دیگر کشورها را نیز به دنبال دارد. بنابراین ترامپ با افزایش تعرفه واردات که به شروع یک جنگ تجاری منتهی می شود بیش از پیش به بحران اشتغال در آمریکا دامن خواهد زد.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: به نظر می رسد رئیس جمهور آمریکا نسبت به پیامدهای نگران کننده تعرفه جدید واردات آگاه شده است. ترامپ روز گذشته اعلام کرد تعرفه‌های مالیاتی سنگین فولاد و آلومینیوم را برای کانادا و مکزیک حذف می کند در صورتی که توافق جدید تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) به صورتی که برای وی قابل پذیرش باشد، حاصل شود. آمریکا در حال حاضر، 16 درصد از فولاد خود را از کانادا وارد می کند و 40 درصد اقلام خود را به این کشور صادر می کند. حجم تجارت بین دو ایالت میشیگان در آمریکا و اونتاریو در کانادا به تنهایی برابر با همه تجارت آمریکا با ژاپن است. از سوی دیگر، صنعت خودروسازی دو کشور کانادا و آمریکا کاملا به هم مرتبط و در هم ادغام شده است. قطع تجارت با کانادا به منزله بیکاری 8 میلیون آمریکایی است.

در پایان این مطلب آمده است: ترامپ با اتخاذ سیاست های اقتصادی و آغاز جنگ تجاری در صدد ضربه زدن به اقتصاد چین است؛ اما این سیاست از یک سو، به صورت ناخواسته موجب برقراری جنگ تجاری آمریکا با همپیمانان اقتصادی خودش می شود و از سوی دیگر، چین را در به دست آوردن بازارهای جدید تجاری قدرتمندتر می کند. این رویه در نهایت به رشد نرخ بیکاری در آمریکا منجر خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۳۵ ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
مگه امریکا هم بحران بیکاری داره !
ناشناس
۲۱:۳۰ ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
لطفا لینک اصل آن مطلب را قرار دهید.
ناشناس
۱۹:۱۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
ما هم باید مشکلاتمون رو با همکاری مردم ومسئولان حل کنیم