سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاشت حدود ۹ هزار اصله درخت و نهال در گرگان

رییس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری گرگان گفت: حدود ۹ هزار اصله درخت و، به عنوان المان‌های سبز زنده و پایدار شهری، طی ۲ ماه گذشته، در سطح شهر کاشته شده است.

ستوده نیا رییس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری، شهرداری گرگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ گفت: از ابتدای دی ماه سال جاری تاکنون، ۵ هزار اصله درخت در معابر شهری و هزار اصله نهال با استفاده از ظرفیت مشارکت‌های شهروندی، در معابر محلات، کاشته شده است.

وی ادامه داد: هزار اصله نهال جنگلی انجیلی در دو طرف کمربندی شرقی و غربی به عنوان نماد جنگل‌های هیرکانی در مسیر عبور مسافران و گردشگران، و هزار و ۲۰۰ از این نوع نهال در پارک جنگلی النگدره نیز، کاشته شد.

ستوده نیا گفت: همچنین عملیات، کاشت ۲۲۰ اصله نهال جنگلی توسکا، انجیلی و افرا برای احیای دالان بهشت و برنامه کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال، در قالب مشارکت‌های محلی در محلات اسلام آباد، ملت و احیای، سکوی زباله سابق طی هفته منابع طبیعی، انجام شد.

وی افزود: برنامه‌های درختکاری این سازمان، محدود به زمان و مکان خاص نیست و این فرآیند در طول فصول مختلف سال در قالب برنامه‌های احیایی پارک‌های شهری و همچنین کاشت، واکاری و روت بال درختان در عرصه‌های فضای سبز شهری به صورت مستمر در حال انجام است.

ستوده نیا گفت: این سازمان، حفظ و نگهداری بیش از یک صد هزار اصله درخت در معابر شهری را بر عهده دارد که هر ساله این آمار رو به افزایش است.

انتهای پیام/م
 

حدود ۹ هزار اصله درخت و نهال در گرگان کاشته شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.