سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جایگاه ویژه خراسان و مشهد در حوزه مد و لباس کشور

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بسیاری از طراحان مد و لباس کشور خراسانی و مشهدی هستند و خراسان در این زمینه دارای جایگاه ویژه‌ای است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سید سعید سرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برای نخستین بار است که جشنواره طراحان مد ولباس به صورت اختصاصی برگزار شده است افزود: تا کنون تجربه‌هایی در این زمینه وجود داشته است، اما در کنار سایر رخداد‌های فرهنگی هنری بوده است و با توجه به جایگاه خراسان در این صنعت، افتتاح این نمایشگاه اختصاصا در مشهد ضروری بود.

وی افزود: جشنواره و نمایشگاه مد و لباس فرصتی برای حضور بی واسطه طراحان و تولید کنندگان مد و لباس در میان مردم است و همچنین نشست‌های تخصصی که در حاشیه این جشنواره برگزار می‌شود می‌تواند به اقتصاد در این حوزه کمک کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به این که انتخاب آثار به صورت مسابقه‌ای بوده است آثار منتخبی که در نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است کیفیت قابل قبولی دارند.
 
سرابی افزود: تنوع آثار، حضور طراحان مختلف در قالب بخش مسابقه، بخش لباس اقوام اتفاقات خوبی بود که در نمایشگاه امسال رخ داد و در این دو روز نیز مردم استقبال خوبی از نمایشگاه داشته اند.

وی تصریح کرد: مهمترین هدف از برگزاری این جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها فرهنگسازی است وما باید بتوانیم لباس‌هایی با عنوان اسلامی و ایرانی باز تولید و باز آفرینی کنیم و در قالب جلوه‌های نمایشگاهی به عموم مردم معرفی کنیم و فرهنگ مردم را به سمت استفاده و مصرف کالای داخلی و ملی که برخواسته از باور‌های اسلامی و ایرانی ما است نزدیکتر کنیم.

وی گفت: در گام‌های بعدی این جشنواره گسترده‌تر، کاملتر و بهتر برگزار خواهد شد و فرایند تکمیل تری را طی خواهد کرد جشنواره و نمایشگاه مد و لباس در محل مجتمع اطلس مشهد برگزار شده است و تا پنجشنبه هفته جاری پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

انتها پیام//م. ن
 


برگزاری نمایشگاه تخصصی مد ولباس در مشهد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.