سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آدم نژاد خبر داد:

آغاز جذب فراخوان ایده برای ساخت ترمینال ایران شهر

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: فراخوان جذب ایده برای ساخت پایانه مسافری ایران شهر از امروز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شهرام آدم نژاد رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی در نشست خبری فراخوان جذب ایده و آغاز طراحی پایانه مسافری هوایی "ایران شهر" اظهار کرد: شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در راستای تجلی ایران شهری درصدد ساخت و توسعه ترمینالی یا امکانات مطلوب بر آمده است. ترمینال نقطه آغاز و پایان یک سفر است به همین سبب باید از ویژگی هایی مناسبی که گویای هویت ایرانی اسلامی است، برخوردار باشد.

وی بیان کرد: از یک سو، اقدامات مکمل و طراحی هویت‌مند پایانه مسافری هوایی و نقش فرودگاه در توسعه ملی توانایی آن در رشد اقتصادی کشور که بسیار تاثیرگذار خواهد بود. پروژه ترمینال ایران شهر تنها یک اتفاق عمرانی نیست، بلکه یک پروژه ملی است؛ به همین علت هر ایرانی در ارائه ایده در خصوص ترمینال ایران شهر، مشارکت دارد.

این مقام مسئول دراین راستا مطرح کرد: فراخوان جذب ایده از امروز آغاز شده است و هر فرد حقیقی می تواند با ارائه طرح در پروژه ایران شهر سهیم باشد. به همین سبب 11 داور بین المللی در خصوص ارزیابی ایده ها مورد نظر قرار گرفته اند که پس از ارزیابی طرح ها، 15 ایده منتخب خواهد شد و به دست معماران و متخصصان داخلی و خارجی قرار می‌گیرد تا به مرحله اجرایی برسد.

آدم نژاد بیان کرد: هم اکنون ترمینال یکِ فرودگاه امام خمینی، پذیرای 8 میلیون مسافر است و ترمینال سلام که چند ماه آینده افتتاح می شود به 5 میلیون مسافر خدمت رسانی خواهد کرد. در راستای ارتقای سطح خدمات رسانی برنامه ریزی شده تا در فاز اول 25 میلیون مسافر، در فاز دوم 65 میلیون و در فاز آخر این میزان به 100 میلیون مسافر خواهد رسید، به همین سبب ترمینال ایران شهر پاسخ گوی نیاز اعظم مردم خواهد بود.

وی ادامه داد: وسعت در نظر گرفته شده برای این ترمینال حدودا 400 هزار متر مربع خواهد بود که البته لازم به ذکر است هنگامی که طرح به مرحله اجرا درآید احتمال افزایش وسعت وجود خواهد داشت.

آدم نژاد با بیان اینکه تامین مالی این پروژه از منابع داخلی و خارجی صورت خواهد گرفت، گفت: حدود 2.5 میلیارد یورو هزینه این پروژه خواهد بود. تاریخ دقیقی برای زمان کلنگ زنی ترمینال ایران شهر در دست نیست اما امیدواریم در سال 97 کلنگ زنی اجرای این پروژه انجام شود.

انتهای پیام/

پروژه ترمینال ایران شهر تنها یک اتفاق عمرانی نیست

برچسب ها: فرودگاه ، هواپیمایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.