سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هدف از اجرای طرح نماد شناسایی مشکلات و آسیب‌های رایج مدارس سطح استان است

رمضان بیگی گفت:این طرح به منظور شناسایی مشکلات و آسیب‌های رایج مدارس سطح استان و اقدام متناسب با هر کدام از این آسیب‌ها،در استان قم همزمان با سراسر کشور در حال اجراست.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛مجتبی رمضان بیگی،معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قم،گفت:عنوان طرح «نماد» خلاصه نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان است وبا هدف شناسایی میزان خطرپذیری مدارس سطح کشور و با همکاری دو وزارتخانه آموزش و پرورش و وزارت کشور از امسال به صورت سراسری ابلاغ و به مرحله اجرا در آمده است.

به گفته معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قم در قدم اول ۱۲ مدرسه از دوره‌های تحصیلی مختلف در هر دو شیفت دخترانه و پسرانه انتخاب شده و در اجرای این طرح چالش‌های مشاهده شده در مدارس بعد از شناسایی اولویت بندی می‌شوند.

وی ادامه داد: این مدارس در همه محدوده شهر قم توزیع شده‌اند چرا که در هیچ منطقه‌ای نمی‌توان ادعا کنیم که هیچ آسیبی وجود ندارد بلکه نوع و شکل آسیب‌ها متفاوت است.

وی افزود: این طرح به منظور شناسایی مشکلات و آسیب‌های رایج مدارس سطح استان و اقدام متناسب با هر کدام از این آسیب‌ها، بعد از دو سال اجرا به صورت پایلوت در ۶ استان کشور، در استان قم همزمان با سراسر کشور در حال اجراست.

رمضان بیگی از افزایش قدم به قدم مدارس در سال‌های پیش رو خبر داد و گفت: تا سال ۱۴۰۰ تمام مدارس کشور باید تحت پوشش این طرح قرار بگیرند و با شناسایی موردی هر مدرسه تلاش می‌شود که راهکار مقابله با هر آسیب شناسایی شده تخصصی و هماهنگ با چالش و آسیب مورد نظر باشد و یک نسخه هماهنگ مانند گذشته برای کل استان صادر نمی‌شود.

به اعتقاد وی با به دست آوردن فراوانی آسیب‌های مدارس یک منطقه می‌توان به مشکلات و چالش‌های مناطق مختلف سطح شهر نیز پی برد و این اطلاعات را در برنامه ریزی‌های آینده لحاظ کرد.

آن طور که معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قم گفته است در این طرح هر سه عنصر دانش آموز، معلم و اولیا که نقش برجسته‌ای در تریبت دانش آموز دارند دخیل هستند و به تناسب نقش هر کدام کارگاه‌هایی برای آن‌ها برگزار می‌شود.

به گفته وی بعد از ارائه آموزش‌های متناسب با هر گروه سه گروه فرم‌های خود اظهاری که شامل ۸۰ سؤال بوده و به منظور شناسایی آسیب‌ها از قبل طراحی شده است را پر می‌کنند و بعد از اجرای فرمول‌های آماری یک شاخص از آسیب‌های مشاهده شده در هر سه گروه به دست می‌آید و بعد از آن با اولویت بندی آسیب‌های هر مدرسه برای مقابله و پیشگیری از رواج این آسیب‌ها برنامه‌ریزی می‌شود.

انتهای پیام/ح

اجرای طرح «نماد» در مدارس قم/تا سال ۱۴۰۰ تمام مدارس کشور باید تحت پوشش طرح نماد قرار بگیرند

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.