سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر؛

بزرگ‌ترین واحد صنعتی منطقه ترشیز در آستانه تعطیلی قرار گرفت

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمرگفت: به دلیل بدهی و نداشتن سرمایه در گردش ۲ خط تولید کارخانه کاشی زهره کاشمراین واحد صنعتی در آستانه تعطیلی قرار گرفت.

جواد خزاعی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ بابیان اینکه پروانه بهره‌برداری فاز دوم کارخانه کاشی زهره کاشمر در مهرماه صادر شده و به‌تبع آن با آغاز این فاز هزینه‌های جاری کارخانه به دو برابر افزایش یافته است،افزود: با توجه به اینکه در فصل سرد تقاضا و فروش محصول کارخانه به‌شدت پائین آمده، عملاً توان پرداخت هزینه‌های مربوط به حقوق کارکنان و شرکت‌های برق و گاز وجود نداشته است.

وی  گفت: متأسفانه به دلیل مشکلات مالی که در این مجموعه صنعتی به وجود آمده، کارکنان این کارخانه ۲ ماه و نیم است که حقوقی دریافت نکردند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمربا تأکید بر اینکه برای عبور از این بحران درخواست سرمایه در گردش از سوی مدیران این مجموعه صنعتی انجام شده است، افزود: باوجود پیگیری‌های انجام‌شده، تاکنون این مهم محقق نشده است.

خزاعی بابیان اینکه درخواست کارخانه کاشی زهره کاشمر برای سرمایه در گردش مبلغ ۸ میلیارد تومان بوده است، ادامه داد: با توجه به اینکه اختیارات بانک در خراسان رضوی پرداخت تسهیلات تا سقف ۵ میلیارد تومان است با تصمیم کارگروه اقتصاد مقاومتی و نیز کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این استان پرداخت مبلغ ۵ میلیارد تومان به عاملیت بانک ملی خراسان رضوی تصویب شد که باوجود تأکید استاندار این استان و مکاتباتی که در این زمینه انجام شده، متأسفانه تاکنون محقق نشده است.

گفتنی است: کارخانه کاشی زهره کاشمر به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد صنعتی منطقه در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۱ فعالیت خودش را با تولید سالانه ۳.۵ میلیون مترمربع سرامیک آغاز و در شهریورماه امسال نیز با بهره‌برداری از فاز دوم ظرفیت تولید را به بیش از ۱۱ میلیون مترمربع انواع کاشی و سرامیک افزایش داد، به‌طوری‌که قبل از این تعطیلی ۵۵۰ نفر به‌طور مستقیم در سه شیفت کاری در این کارخانه مشغول بودند.

 
انتهای پیام//و.ت
 

کارخانه کاشی کاشمر با ۵۵۰ کارگر در آستانه تعطیلی

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.