سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیاه چادر‌های سیستان و بلوچستان در نمایشگاه بین‌المللی تهران

سیاه چادر‌های سیستان و بلوچستان و گروه سه چاپی شهرستان لادیز در نمایشگاه بین‌المللی تهران حضور پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، داره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان میرجاوه در نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر در تهران جهت معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان با برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله برپایی سیاه چادر، نمایشگاه صنایع دستی و غذا‌های محلی، موسیقی سنتی، اجرای گروه سه چاپی لادیز، نصب بنر از آثار شاخص تاریخی و طبیعی و همچنین توزیع اقلام فرهنگی از سیمای گردشگری شهرستان فعالیت دارد.

همچنین میراث فرهنگی ایرانشهر نیز در این دوره با ترکیبی متفاوت در هر دو رویداد ملی (سومین نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر و نمایشگاه عیدانه) شرکت کرده است. سه صنعتگر سوزن دوز و سکه دوز و حصیرباف و پخت غذا‌های محلی و سوغات در نمایشگاه عیدانه با خرید غرفه شرکت نموده اند و در نمایشگاه توانمندی روستائیان و عشایر نیز سه صنعتگر سوزن دوز و تکه دوز البسه و سکه دوز جهت نمایش ظرفیت‌ها و محصولات خود شرکت کرده اند.

طراحی غرفه و المان‌های آن نیز با نگاه به در جریان بودن پرونده ایرانشهر جهت ثبت ملی به عنوان شهر ملی سوزن دوزی انجام شده است.

آرش جمال زهی مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری نیز در این رابطه گفت: امسال این نمایشگاه با شعار «مناطق روستایی و عشایری، کانون تولید و ارزش آفرینی» از امروز ۱۵ اسفند ماه به مدت چهار روز در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود که ۳۵۰ نفر از هنرمندان روستایی سیستان وبلوچستان نیز مانند سال‌های گذشته در این نمایشگاه حضور می‌یابند

انتهای پیام/گ

برپایی سیاه چادرهای سیستان وبلوچستان در نمایشگاه تهران

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.