سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کوبا کاهش کارکنان سفارت آمریکا در هاوانا را محکوم کرد

هاوانا تصمیم واشنگتن برای کاهش ۶۰ درصدی دائم دیپلمات‌های سفارت آمریکا در کوبا را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک مقام ارشد کوبا روز دوشنبه تصمیم واشنگتن را برای کاهش 60 درصدی دائم کارکنان سفارت آمریکا، در واکنش به بیماری‌ای که به ادعای واشنگتن دیپلمات‌های این کشور را دچار مسمومیت کرده است ، محکوم کرد.

کارلوس فرناندز دی کوسیو، مدیر جدید مسائل آمریکا در وزارت خارجه کوبا گفت: تصمیم آمریکا برای کاهش کارکنان سفارت، تصمیمی سیاسی است و ارتباطی با امنیت دیپلمات‌ها ندارد.

او به خبرنگاران گفت: کاهش کارکنان سفارت به ارائه خدمات کنسولی لطمه می‌زند و سفر را برای شهروندان عادی مشکل می‌کند. وی افزود که این اقدام همکاری طولانی مدت دو کشور در مسئله مهاجرت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته خروج کارکنانش را از سفارت این کشور در هاوانا دائم اعلام کرد. در ابتدا وزارت خارجه آمریکا در ماه اکتبر در واکنش به اتفاقاتی که دست کم 24 شهروند آمریکایی را دچار مشکلات شنوایی کرد، تعدادی از کارکنان خود را از هاوانا خارج کرد. بازرسان آمریکایی تاکنون نتوانستند علت این مشکلات را بیابند و دولت هاوانا هم اتهامات در این باره را رد کرده است.

هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شکایت کوبا را در این زمینه را مضحک خواند.

او گفت: کوبا بر اساس کنوانسیون وین موظف به محافظت از دیپلمات‌های ما است. بروز مشکلات سلامتی برای 24 تن از کارکنان دولت آمریکا در سفارت ما در هاوانا، که برخی از آنها همچنان با علائم جدی مواجه هستند، یک مسئله کاملا جدی است. رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا مجبور به محافظت از کارکنان خود از طریق محدود کردن تعداد نیروهای آمریکایی و ارائه خدمات فوری است.

نائورت در ادامه گفت: در حالی که همچنان تحقیقات ما در این باره ادامه دارد، کوبایی‌ها بهتر است به جای ارائه بهانه‌، به ما در یافتن علت و عامل آسیب به سلامت شهروندان آمریکایی کمک کنند.  

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.