وی افزود: ایجاد یک فضای سالم برای آشنایی دانش آموزان، دانشجویان و کارمندان با بازیهای رایانهای، ترغیب دانشجویان و دانش آموزان به سمت تولید بازیهای بومی فارسی و معرفی بازیهای ایرانی و آشنایی با قانون کپی رایت از اهداف این فستیوال است.
خون جوش ادامه داد: در این فستیوال نمایش مراحل ساخت بازی شیرین و فرهاد با تم سنتی و ایرانی مورد استقبال اکثر بازدید کنندگان قرار گرفته است.
وی بیان کرد: کارکاههای آموزشی که در حاشیه این فستیوال برگزار شد کمک شایانی برای دانشجویان و دانشآموزان علاقمند به ساخت و معرفی بازیهای مختلف بوده است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه قانون کپی رایت در ایران رعایت نمیشود، صنعت بازی سازی رایانهای در کشورمان ضربه خورده است و در این فستیوال سعی شده به شرکت کنندگان آموزش داده شود که حقوق پدیدآورندگان را رعایت کنند.
مدیر مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه شیراز به مشکلات بازی سازی اشاره و بیان کرد: بودن سرمایه گذار، زیرساختهای آموزشی در دانشگاه و حمایت ادارات متولی از جمله مشکلات در این حوزه است.
خونجوش ادامه داد:سرمایه گذاری به معنی نوشتن برنامههای کامپیوتری نیست بلکه وجود زیر ساخت مناسب است.
مدیر مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه شیراز اعتقاد دارد که برگزاری فستیوال دورهای، کارگاههای آموزشی مستمر، زمینهسازی برای بازیسازی، آشنایی با قوانین کپیرایت و بومیسازی بازیها از ضرورتها به شمار میرود.
انتهای پیام/ر