سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگيری عامل انتشار تصاوير خصوصی شهروند اصفهانی

فردی كه با انتشار تصاویر خصوصی یکی از شهروندان در فضای مجازی باعث هتك حيثيت و آبروريزی وی شده بود توسط پليس فتا استان شناسايی و دستگير شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سیدمصطفی مرتضوی در رابطه با دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی یک شهروند اصفهانی اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس با ایجاد پروفایلی در یکی از شبکه‌های اجتماعی مجازی و درج تصاویر خصوصی و خانوادگی باعث آبروریزی و هتک حیثیت وی شده، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های علمی که توسط کارشناسان صورت گرفت، شخص شد فردی وارد حساب کاربری تلگرام شاکی شده و عکس‌ها و اطلاعات محرمانه‌ای که وی برای اقوام و دوستان خود ارسال می‌کرده را از این طریق به سرقت برده است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان داشت: با انجام تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا سرانجام هویت متهم اصلی پرونده شناسایی و وی در عملیاتی طی هماهنگی با مقام قضائی دستگیر شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهم که آشنایی قبلی با شاکی داشت در مواجه با مدارک و مستندات این پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را انتقام‌جویی از شاکی عنوان کرد.

مرتضوی در پایان اظهار داشت: به شهروندان توصیه می‌کنیم در نگهداری عکس‌ها و اطلاعات محرمانه خود نهایت دقت و تلاش را داشته و آن‌ها را روی تلفن همراه، لپ‌تاپ، فلش مموری و دیگر وسایل قابل حمل ذخیره نکنند، روی فیلم‌ها و اطلاعات شخصی خود رمزگذاشته و به هیچ وجه عکس‌ها و فیلم‌های شخصی و خانوادگی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و مراقب امنیت پروفایل خود در شبکه‌های اجتماعی باشند و آن را از طریق تنظیمات امنیتی ایمن کنند.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.