سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وضعیت آبی شهرضا مناسب نیست /چالش تأمین آب دراین شهرستان

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری شهرضا از وضعیت آبی نا مناسب دراین شهرستان ابراز نگرانی کرد و مردم را به صرفه‌جویی در مصرف آب فرا خواند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد حسین صالح در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرضا با اشاره به اینکه وضعیت آبی شهرستان مناسب نیست و لازم است در این زمینه اقدامات اساسی انجام شود، اظهارداشت: باید فرهنگ صحیح استفاده بهینه از منابع آب موجود در جامعه تبیین شود، در این صورت است که می‌توان گام‌های مؤثری برای مقابله با خشک‌سالی برداشت.

وی با بیان اینکه امسال به دلیل نبود بارش باران از همین ایام تأمین آب شهرضا با چالش مواجه شده است، افزود: در سال‌های گذشته هرگز در بهمن و اسفندماه با مشکل تأمین آب مواجه نبودیم.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری شهرضا با اشاره به اینکه تا زمانی که آب جیره‌بندی نشود افرادی که در مصرف آب صرفه‌جویی نمی‌کنند وضعیت موجود را درک نمی‌کنند، گفت: باید همه مردم باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنند تا بحران آب مدیریت شود.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه مروجان مصرف در شهرستان شهرضا، بیان کرد: در روزهای اخیر با آغاز شست‌و‌شوی منازل و خانه تکانی، مصرف چند هزار لیتری آب برای شستن فرش مشاهده شده که با توجه به شرایط موجود بسیار بحرانی است.

صالح تصریح کرد: در کنار طرح همیاران آب باید فرهنگ مردم در زمینه مصرف آب اصلاح شود زیرا مردم باید بدانند کشور در حال تغییر اقلیم است و نباید مانند گذشته از منابع آبی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: حفظ این مایع حیاتی برای آیندگان از اهمیت بسزایی برخوردار است که در این راستا مدیریت مصرف به‌ویژه در فصل گرما و تابستان برای حفظ این مایع حیاتی بسیار ضروری است.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری شهرضا  با اشاره به اینکه صرفه‌جویی در مصرف آب به عنوان یکی از مهمترین موارد امر به معروف و نهی از منکر است تا دیگران را به رعایت الگوی صحیح مصرف آب تشویق کرد، گفت: ضامن اجرای همه برنامه‌های حوزه آب، مشارکت و همراهی مردم است واگر خواهان خروج از بحران آب و خشک‌سالی هستیم، در ابتدا باید به سراغ مدیریت و اصلاح الگوی مصرف برویم.

وی با بیان اینکه پنج حلقه چاه تأمین کننده آب شهرضا خشک شده که به معنای یک فاجعه بزرگ در شهرستان است، افزود: بر اساس بخشنامه استاندار اصفهان همه ادارات و نهادهای دولتی و مراکز جمعیتی باید مخازن ذخیره آب و شیرآلات کاهنده مصرف داشته باشند اما بسیاری از ادارات به این‌گونه بخشنامه‌ها بی‌توجه هستند.

صالح تصریح کرد: اداراتی که روزانه شمار زیادی از شهروندان برای انجام امور خود به آنها مراجعه می‌کنند باید شرایطی را که در آن احتمال قطع آب وجود دارد ، در نظر داشته باشند و برای آن پیش‌بینی لازم را انجام دهند.

دبیر شورای پدافند غیرعامل شهرضا در ادامه جلسه با بیان این‌که پدافند غیرعامل نوعی دفاع پنهان برای همه زمان‌ها است، اظهار داشت: امروزه مباحث پدافند غیرعامل بسیار گسترش یافته و آموزش‌های همگانی در حوزه‌های عمومی و تخصصی امری اجتناب ناپذیر است.

محمدرضا انصاری‌پور با تأکید بر اینکه امنیت پایدار و ارتقای تاب‌آوری مردم در شرایط بحرانی از اهداف مهم پدافند غیرعامل است، تصریح کرد: استمرار فعالیت‌های روزانه در هر یک از نهادهای اجرایی و ادامه امور اجتماعی مردم مشروط به اجرای اصول پدافند غیرعامل است.

وی با اشاره به بحران کم‌آبی در شهرضا و لزوم صرفه‌جویی، تصریح کرد: با جیره‌بندی آب در شهرضا موافق نیستیم اما اگر مردم و ادارات همکاری نکنند مجبوریم آب را جیره‌بندی کنیم.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرضا

برچسب ها: وزارت نیرو ، خشکسالی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.