سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر صنعت و معدن تجارت:

بنگاه‌های اقتصادی مکلف به قبول کالای مرجوعی و پرداخت خسارت هستند

نوابی گفت: همه بنگاه‌های اقتصادی علاوه بر قبول کالاهای مرجوعی باید اقدام به پرداخت خسارت مرجوعی کنند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود نوابی رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در حاشیه همایش اعطای گواهی نامه حامیان حقوق مصرف کننده اظهار کرد: استان تهران در سال 96 توانست رتبه اول کشور را در حوزه خدمات مشتریان و همچنین رعایت حقوق مصرف کننده از آن خود کند.

وی افزود: در این همایش بنگاه هایی حضور دارند که رتبه برتر را از نظر رعایت حقوق مشتریان کسب کرده اند هر چند که باید متوجه باشیم که رعایت حقوق مصرف کننده در هر حالتی برای همه تولید کنندگان کشور ضروری است.

نوابی تصریح کرد: استانداران همه استان‌های کشور موظفند در همه دستگاه‌ها فرآیندهای خدمتشان را برای مردم مشخص کنند و در حوزه تکریم ارباب رجوع باید مشخص شود که چه دستگاهی بیشتر توانسته به مردم خدمت کند.

وی گفت: مردم باید در انتخاب شرکت‌ها و سازمان‌های برتر از نظر احترام به مشتری و اهمیت دادن به نظر آنها به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان کمک کنند.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان با انتقاد از ترویج سیستم نظردهی در قبال جایزه در رسانه‌های کشور گفت: امروز دیگر بسیاری از مردم به سایت سازمان حمایت از مصرف کنندگان مراجعه نکرده و نظر نمی‌دهند زیرا همه عادت کردند در قبال هر نظردهی جایزه بگیرند.

نوابی با تاکید بر مصرف کالای خوب ایرانی توسط مردم افزود: پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده سالی پربار در حوزه ایجاد اشتغال و رونق تولید کشور باشد.

وی همچنین یادآور شد: هیچ سازمانی اجازه ندارد قیمت هیچ کالا و خدماتی بدون کسب مجوز های لازم را که به مردم ارائه می‌دهد افزایش دهد.

نوابی تاکید کرد: همایش‌هایی که با نام مشتری‌مداری و کیفیت و حمایت از مصرف کننده در کشور برگزار می‌شود همه غیرقانونی بوده و سازمان حمایت مصرف کننده و تولید کننده تنها در اسفند هر سال از حامیان مصرف کننده تقدیر به عمل می‌آورد.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان مطرح کرد: امروز دیگر بانک‌ها با گذاشتن چند صندلی و آبسرد کن و دستگاه نوبت دهی نمی‌توانند ادعا کنند که به حقوق مصرف کننده احترام گذاشتند.

وی اضافه کرد: اگر در بانک فرودگاه و یا مکان‌هایی مانند آن ارباب‌ رجوع بیش از ظرفیت صندلی‌ها باشد، به معنی فقدان تکریم حقوق مصرف کننده است.

معاون صنعت و معدن تجارت تصریح کرد: رعایت شرایط سخت‌افزاری، کف توقع ما از هر بنگاه اقتصادی است و همه بنگاه‌های اقتصادی علاوه بر قبول کالاهای مرجوعی باید اقدام به پرداخت خسارت مرجوعی کنند.

وی با بیان اینکه خواندن دفترچه‌های راهنمای کالا حق مردم است گفت: مصرف کننده باید کالای باکیفیت را از تولید کننده داخلی بخواهد و این موضوع خود به تقویت تولید ملی منجر خواهد شد.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: بنگاه اقتصادی ، قیمت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.