سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ملانظری:

دانشگاه الزهرا پیشتاز فعالیت در حوزه بین المللی

رئیس دانشگاه الزهرا گفت: در حال حاضر دانشگاه الزهرا به عنوان پیشتاز در عرصه فعالیت‌های بین المللی است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهناز ملانظری رئیس دانشگاه الزهرا درهشتمین نشست سراسری معاونان و مدیران بین المللی دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالی كه در دانشگاه الزهرا برگزار شد با اشاره به اینكه در حوزه وزارت علوم حركت به سمت بین المللی شدن و حیات علمی دانشگاه‌ها را هدف قرار گرفته است، گفت: ایجاد فضای بین المللی نوعی هم افزایی در عملكرد پژوهشی ایجاد كرده است و این تعاملات بین المللی زمینه ارتقای خوبی برای دانشگاه‌ها خواهد بود.

رئیس دانشگاه الزهرا با بیان اینكه به پیشرفت همه جانبه علمی و پژوهشی در اسناد بالا دستی كشور توجه شده است، اظهار كرد: در برنامه ششم توسعه بر سیاست‌های كلی علمی و فناوری تاكید شده است.

بین المللی شدن ابزار پیشرفت پژوهشی و استاندارد سازی است

ملانظری ادامه داد: بین المللی شدن به عنوان یكی از ابزار پیشرفت پژوهشی و استاندارد سازی خواهد بود و دانشگاه الزهرا از این هدف دور نبوده و هدف خود را در جهت تحقق این موضوع گذاشته است

وی در خصوص برنامه‌های دانشگاه الزهرا در سال ٩٧ گفت: در برنامه سال آینده سعی كردیم تا حركت بین المللی شدن دانشگاه را ارتقا دهیم و این امر نیاز به زیر ساخت های مناسب دارد.

رئیس دانشگاه الزهرا ادامه داد: در راستای این هدف نیازمند دستور العمل‌ها و مصوباتی هستیم تا به كمک آنها بتوانیم این هموار سازی را داشته باشیم.

ملانظری یادآور شد: برنامه‌های مشترک با دانشگاه‌های خارج از كشور داشته‌ایم، بسیاری از مصوبات هیئت علمی جنبه زمینه سازی برای این فرصت است این هموارسازی نیازمند تغییر نگرش كاركنان و اعضای هیئت علمی است و امیدواریم این راه را هموار كنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.