سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آيت‌ الله علوی گرگانی عنوان کرد؛

معرف هر انسانی عمل اوست

آیت الله علوی گرگانی گفت:همانگونه که ائمه اطهار(ع)می‌فرمایند که معرف هر انسانی تنهابا گفتار نباشد بلکه وجود هر انسانی را عمل او نشان می‌دهد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای مؤسسه لوح و قلم اظهار کرد: شخصیت هر انسانی بستگی به آثار وجودی دارد و همیشه آثار وجودی فرد در مقایسه با گفتارهای دیگران بیشتر معرف او است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه عمل بهتر از گفتار انسان را معرفی می‌کند افزود: واقعیت این است که همیشه وجود شخصیتی رهبر را بالاتر از مباحثی می‌دانیم که در کتاب‌ها و گفتارها گفته می‌شود.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن ادامه داد:‌ خداوند در قرآن بیان کرده که بندگان شاکر کم هستند کسانی که به صورت گفتاری شاکر هستند و شکر عملی دارند بهتر می‌توانند به پیشبرد برنامه‌ها کمک کنند.

آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: اداره کردن کشوری که فرقه‌ها و دسته‌ها حضور دارند شوخی نیست و هر کسی نمی‌تواند این امر را انجام دهد. ممکن است عده‌ای ادعا داشته باشند ولی در مقام عمل اینگونه نیست بنابراین لازم است از وجود رهبر معظم انقلاب الگو گرفته شود.

وی با بیان اینکه بهترین معرف وجود حضرت آقا را عمل خودشان می‌دانم گفت: همانگونه که ائمه اطهار(ع) می‌فرمایند که معرف هر انسانی تنها با گفتار نباشد بلکه وجود هر انسانی را عمل او نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: باید تلاش و فعالیت در مسیری باشد که نمونه‌های الگویی از وجود رهبری را دریافت کنیم و عمل، رفتار، گفتار و... ایشان را الگو قرار دهیم و کیفیت رهبری، مردم‌داری و جامعه‌داری را از ایشان بیاموزیم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداوند در هر پدیده‌ای زوجیت را قرار داده است ادامه داد:‌ زوجیت معنای توحیدی و آفرینندگی دارد که خداوند همه موجودات را از جفت تشکیل داده است. لوح و قلم از جمله مواردی است که خداوند زوج قرار داده و فردای قیامت برای اعمال انسان شهادت می‌دهد.

در ابتدای این دیدار مباحثی در زمینه موسوعه 15جلدی دیدگاه‌ها و مطالبات حوزوی رهبر معظم انقلاب ارائه شد که نزدیک به 10 سال برای پژوهش و تدوین زمان صرف شده است.

این دیدگاه‌ها برای تصمیم‌سازان امور را تسهیل و از حرکات و رفتارهای انحرافی جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/ح

تبیین ویژگی‌های شخصیتی رهبر انقلاب به عنوان الگو به جامعه

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.