سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میرزایی‌ مطرح کرد؛

هوشمندسازی‌ سیاست‌مداران را در اتاق شیشه‌ای قرار می‌دهد/ مرکز توزیع فساد، بنگاه‌های بخش عمومی هستند

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهردار تهران گفت: در شرایطی که بنگاه‌های بخش عمومی مرکز توزیع فساد هستند، دولت در چنین ساختاری وظیفه‌ای بزرگتر‌ از شفاف‌سازی ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الله میرزایی معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهردار تهران در همایش تهران هوشمند که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: معمولاً از فناوری ارتباطات به عنوان ابزاری که قدرت‌ کنترل‌ شهروندان و دولت بر یکدیگر‌ را افزایش می‌دهد، یاد می‌کنیم.

وی افزود: هوشمندسازی‌ باعث می‌شود که سیاست‌مداران در اتاق شیشه‌ای قرار گیرند و همچنین موجب می‌شود تا به جای افزایش بزرگراه‌ها و تردد خودروها، کیفیت خدمات افزایش یابد.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهردار تهران با بیان اینکه در توسعه مهمترین‌ رویدادی که کشورها باید تجربه کنند رویداد انباشت‌ است، گفت: کشورها باید بتوانند سرمایه مالی خوبی را انباشت و در مرحله بعد مسئله توزیع را حل کنند و اگر حل نکنند مسیر توسعه باز نمی‌شود.

میرزایی با تأکید بر اینکه برای انباشت‌ مهمترین‌ مانع هزینه‌های مبادلاتی است، افزود: هزینه‌های مبادلاتی یک مفهوم جدید است و تضمین حقوق مالکیت‌ به شمار می‌رود.

وی افزود: کشورهایی که انباشت خوبی دارند هزینه‌های مبادلاتی را کاهش داده‌اند.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهردار تهران با بیان اینکه هزینه‌های مبادلاتی، هزینه‌های ناکارآمدی و فساد دولت است، گفت: برای مثال می‌توان به قطع برق برای تولیدکنندگان و هزینه‌های پیگیری و اجرای قراردادها اشاره کرد.

وی با بیان اینکه حجم زیادی از هزینه‌های مبادلاتی وجود دارد که توسعه و انباشت را کاهش می‌دهد، خاطرنشان کرد: این مشکل با هوشمندسازی به راحتی رفع خواهد شد.

میرزایی در پایان گفت: مرکز توزیع فساد، بنگاه‌های بخش عمومی هستند و دولت در چنین ساختاری وظیفه‌ای بزرگتر از هوشمندسازی و شفاف‌سازی ندارد.

انتهای پیام/

صحبت‌های معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهردار تهران در همایش تهران هوشمند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.