سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلطانی خبر داد:

فعالیت صندوق نوآوری و شکوفایی در استان‌ها گسترش میابد

رئیس صندوق نوآوری و شكوفایی گفت: مسئولان صندوق همراه رئیس‌جمهور در سفرهای استانی حاضر می‌شوند تا بتوانند فضای استان را به سمت دانش‌بنیان شدن تقویت كنند

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهزاد سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شكوفایی در نشست روسای پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور که صبح امروز در وزارت علوم برگزار شد، با اشاره به تحلیل جریان فناوری کشور جهت شناسایی ضعف‌ها گفت: در تحلیلی که صندوق نوآوری و شکوفایی انجام داده مشخص شده است که در حال حاضر پنج الی ۶ ضعف اساسی در حوزه خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد و نمونه اساسی آنها استارت آپ هایی هستند كه هنوز شرکت نشده‌اند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینكه در حال حاضر در ۱۷ استان كشور هنوز صندوق پژوهش و فناوری هنوز وجود ندارد، اظهار كرد: پارک‌های علم و فناوری می‌توانند هاب صندوق نوآوری و شکوفایی در استان‌ها باشند.

صندوق cvc پلی بین پارک‌های علم و فناوری و صنایع استان ها

وی ضمن تقسیم صندوق‌های پژوهش و فناوری به جامع vc و cvc گفت: اگر پارک‌ها موفق شوند صندوق vc تاسیس کنند؛ صندوق نوآوری و شکوفایی ۴۹ درصد هزینه آن را پرداخت می‌كند؛ صندوق cvc می‌تواند به عنوان پلی بین پارک‌های علم و فناوری و صنایع استان ها باشد.

سلطانی ادامه داد: پارک‌ها با یک صنعت وارد مذاکره می‌شوند و چند شرکت‌ دانش‌بنیان را به خدمت آن صنعت در می‌آورد و به این ترتیب شرکت‌ها تجربه مدیریتی و صنعتی کسب می‌کنند و به دنبال آن بازار آن صنعت را هم تامین می‌كنند.

رئیس صندوق نوآوری و شكوفایی با اشاره به اینكه می‌خواهیم فعالیت خود را در استان‌ها گسترش دهیم، بیان كرد: مسئولان صندوق همراه رئیس‌جمهور در سفرهای استانی حاضر می‌شوند تا بتوانند فضای استان را به سمت دانش‌بنیان شدن تقویت كنند

وی یادآور شد: سعی می‌كنیم با استفاده حداکثری از اسناد بالادستی و آئین‌نامه‌ها به شركت های دانش بنیان خدمت‌رسانی كنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.