سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راکعی مطرح کرد؛

فقر زنان در ایران غیرقابل قیاس با مردان است

سرپرست اداره کل امور بانوان شهرداری تهران گفت: فقر زنان در ایران غیرقابل قیاس با مردان است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فاطمه راکعی سرپرست اداره کل امور بانوان شهرداری تهران در دوازدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: در مقایسه با سطح جهانی، فقر زنان در ایران غیرقابل مقایسه با مردان است.

وی با بیان اینکه زنان در همه جوامع از بسیاری از حقوق انسانی و اجتماعی محروم هستند، گفت: موضوع فقر زنان در مبحث بیکاری  در زنان فارق التحصیلی که با تمام توانایی‌ها خانه دار هستند، قابل قیاس با مردان نیست.

راکعی‌ با اشاره به اینکه در دوره‌های قبل نیز نمایشگاه‌هایی شکل گرفته است گفت: نافی‌ تلاش‌های گذشتگان نیستیم‌.

سرپرست اداره کل امور بانوان با تأکید بر تبعیض‌ موجود در حقوق اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی‌ گفت: علی‌رغم تلاش‌هایی که در 4 دهه گذشته انجام شده است، تبعیض‌های جنسیتی تا حدودی رفع شد، اما هنوز شاهد این تبعیض‌ها هستیم‌.

وی با تأکید بر اینکه اشتغال، تولید‌ و اقتصاد در دست مردان است، گفت: زنان نیمی از جمعیت پویا و فعال کشور هستند و باید در این مسائل حضور داشته باشند.

راکعی‌ با تأکید بر ظرفیت‌ زنان گفت: ظرفیت‌ زن بالاتر از آن است که به خانه محدود شود.

سرپرست اداره کل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به اینکه حضور زنان در جامعه نافی این نیست که خانواده جدی‌ترین مسئله زنان است، گفت: در رأس مسائل زنان، خانواده و فرزندان هستند و زنان به علت ویژگی‌های خاص، جامعه بشری را مادرانه دوست دارند.

وی با اشاره به اینکه جایگاه زن باید نهادینه شود، گفت: تلاش‌هایی برای ارتقای سطح مدیریت زنان در احزاب‌ سیاسی کشور کردیم‌. حق زنان ورود به کابینه بود، اما رئیس جمهور علت اینکه زنان به کابینه راه پیدا نکردند را بیان نکرد.

راکعی‌ با بیان اینکه مسائل مربوط به زنان در شهرداری تهران تجمیع شده است، گفت: با این تجمیع‌ ارتقای مدیریت‌ها و جذب زنان به ساختار شهرداری سرعت پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه توانمندی زنان باید شناخته شود، گفت: شناخته شدن توانمندی زنان ربطی به اصلاح‌ طلب و اصولگرا ندارد.

سرپرست اداره کل امور بانوان شهرداری تهران افزود: امروزه‌ شاهد این هستیم‌ که در بسیاری از صنایعی که زنان در آن آموزش دیده‌اند پیشرفت‌های جدی‌ای داشتیم‌. زنان عاشق خدمتی را می‌شناسم که در حال حاضر خانه‌دار هستند و باید از این نیروی انسانی بهره‌مند شد.

وی با بیان اینکه رویکرد ستاد توانمندسازی‌ زنان سپردن پروژه‌ها به افراد متخصص و کلان نیست، گفت: تمام کسانی که برای ما طرح و پروژه‌ای بیاورند این طرح‌ها نظارت می‌شود و به مرحله اجرا می‌رسد.

راکعی اهداف برگزاری نمایشگاه زنان و تولید ملی را ایجاد زمینه‌ آشناسازی برندها با ستاد، ایجاد زمینه رقابتی‌ ساختن محصولات مراکز با تولیدات برندها و اعتمادسازی نسبت به برندهای‌ ایرانی میان مردم و ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی دانست.

سرپرست اداره کل امور بانوان شهرداری تهران افزود: ارائه محصولات با کیفیت استانداردهای جهانی، عرضه‌ تولیدات مشترک بین استان‌ها در سطح ملی و ارتقای برگزاری نمایشگاه‌ زنان و تولید ملی از دو برهه‌ به 4 برهه را از دیگر اهداف نمایشگاه زنان و تولید ملی دانست.

انتهای پیام/

صحبت‌های راکعی در دوازدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.