سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش قیمت نفت در آستانه نشست اوپک/ صعود بهای طلا

در آستانه نشست اعضای کشور‌های صادرکننده نفت در هیوستون آمریکا، بهای طلای سیاه افزایش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، در آستانه نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با شرکت های شیل آمریکا در شهر «هیوستون» در ایالت تگزاس آمریکا، بهای طلای سیاه امروز (دوشنبه) با افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت وست تگراس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 41 سنت افزایش (معادل 0.67 درصد)، به 61 دلار و 66 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 44 سنت افزایش (معادل 0.68 درصد)، 64 دلار و 81 سنت در هر بشکه معامله شد.

اعضای کشورهای عضو و غیرعضو اوپک قرار است در بزرگترین کنفرانس صنعت انرژی که از روز دوشنبه در هیوستون آمریکا آغاز می شود، شرکت کنند.

«محمد بارکیندو»، دبیر کل اوپک و دیگر مقامات این سازمان قرار است امشب پیش از برگزاری کنفرانس در یک ضیافت شام با مقامات شرکت های شیل آمریکا ملاقاتی داشته باشند.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر موافقت کردند توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا پایان سال 2018 تمدید کنند. این در حالی است که افزایش تولیدات نفت شیل آمریکا تاکنون بارها تلاش اوپک را برای مقابله با اشباع بازار بی نتیجه کرده است.

سطح تولید نفت آمریکا پیشتر حتی از سطح تولیدات نفتی عربستان، بزرگترین تولیدکننده نفت جهان هم پیشی گرفت و به 10.28 میلیون بشکه در روز رسید. فقط روسیه اندکی از این مقدار بیشتر تولید می کند؛ اما کارشناسان هفته گذشته اعلام کردند که با ادامه این روند، ممکن است آمریکا تا سال 2019 جای روسیه را هم از نظر تولید نفت بگیرد.

به دنبال کاهش ارزش دلار آمریکا در پی نگرانی ها از آغاز یک جنگ تجاری جهانی، بهای طلا امروز (دوشنبه) افزایش یافت. همچنین نامشخص بودن نتیجه انتخابات پارلمانی ایتالیا نیز بر افزایش قیمت طلا اثرگذار بوده است. بهای هر اونس طلا با 0.3 درصد افزایش به 1326.41 دلار رسید.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.